malin72
jag köpte aster på en öppen trädgård men hon var inte säker på vad som var vem laugh.gif laugh.gif och sen ska den ju blomma sent tongue.gif tongue.gif är det för att den var krukad och jag satt den nu som den kommer tidigt i år eller unsure.gif unsure.gif
Eva 33c
Jag tycker nog din aster ser mer ut som en dubbel vitpytta, Achillea ptarmica The pearl. Bild
Men det finns kanske någon asterart som ser ut så där också. Men det är nog varken höstaster (Aster novi-belgii) eller oktoberaster (Aster dumosus ) .
Min gissning i allafall. smile.gif
malin72
sitter här och letar ja den var lik den du visade men jag hittade en höstaster som hette viktoria som jag tycker var lik min
en annan när bild på min

jag får väl ta med ett kort till trädgården annars och se vad hon säger hon hade ju inte märkt klart när jag kom på besök så det kanske blev fel unsure.gif
Biggan_
Det där är vitpytta! biggrin.gif
Den är jättefin att torka som eternell!
malin72
ok laugh.gif laugh.gif jag får väl ta ett snack med min vän med trädgården laugh.gif
men är det en perenn eller???
fin är den så jag hoppas att det kommer igen
Biggan_
CITAT (malin72 @ 30-06-2006, 23:28)
ok laugh.gif laugh.gif jag får väl ta ett snack med min vän med trädgården laugh.gif
men är det en perenn eller???
fin är den så jag hoppas att det kommer igen

Den är perenn. Den vill gärna sprida sig.
malin72
tack för svaren smile.gif smile.gif
Inga från Närke
Så här ser min vita höstaster ut och den är ca 1 m hög och buskig.

bilden tagen förr hösten i oktober
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon