Kathy
När mannen ringde hem imorse för att prata, så svarade jag på följande sätt:
".......*mitt jobbs namn*......Lotta"

Det blev alldeles tyst i telefonen och sen sa han: "Var är du någonstanns?"

Dum fråga, tyckte jag, eftersom han visste att han hade slagit hemnumret. "Hemma förståss" svarade jag.

"Hur kommer det sig att du då svarar med ditt jobbs namn?"

Ähum.............. blink.gif biggrin.gif
Castea
wacko.gif laugh.gif

Kan bli tvärtom också! På min förra arbetsplats rapade min kollega i arbetsrummet bredvid riktigt ljudligt en morgon. Naturligtvis kunde jag inte hålla mig för skratt, och när hon då kom på sig själv skrattade hon och sade "Oj, förlåt, jag trodde fortfarande jag var hemma!"

laugh.gif wacko.gif
krellus
Du är Sjuk, SJuk, SJUK !!!! tongue.gif
Kathy
CITAT (krellus @ 30-06-2006, 15:04)
Du är Sjuk, SJuk, SJUK !!!! tongue.gif

huh.gif
Inga från Närke
Detta har även hänt mig att jag svarar lite konstigt på jobbet eller hemma och eftersom jag pratar mycket med leverantörer på dagarna så är det inte så bra.
Har då börjat att använda efternamnet hemma också så blir det inga problem framöver.
Kathy
CITAT (Inga från Närke @ 30-06-2006, 16:58)
Detta har även hänt mig att jag svarar lite konstigt på jobbet eller hemma...

Vad skönt, då är jag i gott sällskap då. biggrin.gif wub.gif
Kathy
CITAT (Castea @ 30-06-2006, 13:10)
Kan bli tvärtom också! På min förra arbetsplats rapade min kollega i arbetsrummet bredvid riktigt ljudligt en morgon. Naturligtvis kunde jag inte hålla mig för skratt, och när hon då kom på sig själv skrattade hon och sade "Oj, förlåt, jag trodde fortfarande jag var hemma!"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Carex
ja, jag jobbade ju som telefonförsäljare förra sommaren, kan ni tänka er hur det nästan blev ibland? Jaha älskling, ska du ha boxerkalsonger eller vanliga? wink.gif
Betty
CITAT (Scrollan @ 30-06-2006, 17:11)
CITAT (Inga från Närke @ 30-06-2006, 16:58)
Detta har även hänt mig att jag svarar lite konstigt på jobbet eller hemma...

Vad skönt, då är jag i gott sällskap då. biggrin.gif wub.gif

Här är en till som tillhör det sällskapet... rolleyes.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon