Margaretha
Det verkar som om jag håller på att göra det med min tre år gamla, stora, pampiga, som brukar vilja ha en kanna vatten om dagen. Den står i en stor kruka i kogödsel, men inuti den även i en hink med en massa borrade hål efter alla konstens regler.

Kollade idag om dräneringshålen i krukan slammat igen - den står på fötter så det kommer luft under - men ingenting tyder på det. Men jorden är plaskvåt och det är flera dagar sedan jag vattnade. Både blad och knoppar far illa och ramlar av, och jag funderar på att helt enkelt lyfta upp hinken och sätta den i ny jord.

Jag vill ju inte förlora den! Har någon gjort samma tabbe? Och vad gjorde du i så fall?

sad.gif sad.gif sad.gif
Mouth
Jag gjorde samma sak en gång.

Ryser lite vid tanken.
Baneman
Jag sprang i slowmotion iförd röda badbrallor. Sen gjorde jag mun-mot-mun-metoden på änglatrumpeten.

Det funkade inget vidare, men det såg snyggt ut.
Margaretha
Vart har svaren tagit vägen? unsure.gif
Lady Hamilton
De försvann iomed RENSNINGEN här på morgonen..........det var 5 olika "användare" som har haft "lekstuga" här i natt mad.gif Det var mååååånga inlägg och svar som de "hunnit med"
Men Jngemar har gjort så gott han kunnat för att "återställa ordningen"
smile.gif Men vi kan väll skriva nya?!

(Edit: har redigerat texten lite efter den "fakta" som kommit fram under dagen)
Lady Hamilton
Jag har inte råkat ut för samma sak som du men något liknande........
En planta som är plask blöt riskerar att rötterna druknar.........
Så jag rekommenderar dig att ta ur plantan ur krukan och kollar rötterna. För på din beskrivning verkar det som om "felet" är där. Kanske du fått ohyra eller skadeinsekter på rötterna sad.gif Håller tummarna för att du kommer att lyckas att få den att överleva.
Margaretha
CITAT (Hamilton @ 04-07-2006, 15:56)
Jag har inte råkat ut för samma sak som du men något liknande........
En planta som är plask blöt riskerar att rötterna druknar.........
Så jag rekommenderar dig att ta ur plantan ur krukan och kollar rötterna. För på din beskrivning verkar det som om "felet" är där. Kanske du fått ohyra eller skadeinsekter på rötterna sad.gif Håller tummarna för att du kommer att lyckas att få den att överleva.

Tack Hamilton för information om både det ena och det andra!

Ja, något lurt verkar det vara med rötterna, men det ser just nu lite bättre ut ovan jord, så jag avvaktar lite innan jag lyfter upp den. Det är ju inte precis enkelt när en ängel blivit stor!
Lady Hamilton
Visst har du även sett mitt PM?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon