Full version: Stor spindel
Reserv
Den här dök upp i trädgården, kroppen är drygt 3 cm + dom långa benen. Någon som vet vad det skulle kunna va´för sort och även svara på om den har gift i den gadden som den har under kroppen? Det finns en bild där gadden syns, fast bilden är lite suddig i mitt album på övrigt.
Lady Hamilton
Ha laugh.gif Du "la" inte bilden under "ovälkommet i trädgården" innan du vet....

Men tyvärr jag har ingen aning vad det är för spindel eller om den är farlig
*Felix matte*
Kan det kanske ha varit en likadan som maken såg på altangolvet i förrgår...
det var den största spindel han någonsin sett... han sa att den var minst 3cm kroppslängd. ohmy.gif
Tyvärr inget foto eftersom dotter med spindelfobi var här ...
den fick fara till de saliga ängarna... precis som massor, massor av spindlar hos oss fått och fortsatt kommer att få göra.... i år ser ut att vara spindelår av sällan skådat slag.
Här kryllar av alla sorters... de kilar till o me rakt över fötterna på en när man sitter ute och det är man inte precis van vid.
Reserv
CITAT (Hamilton @ 01-07-2006, 20:55)
Ha laugh.gif Du "la" inte bilden under "ovälkommet i trädgården" innan du vet....

Men jag skrev juh "stor spindel" rolleyes.gif Då borde alla fatta att det är en stor spindel och så kameraikonen wub.gif
Whiskuchi
Jag tycker det ser ut som en stor husspindel rolleyes.gif
zaaritha
Vargspindel?
pejori
CITAT (Reserv @ 01-07-2006, 21:17)

Men jag skrev juh "stor spindel" rolleyes.gif Då borde alla fatta att det är en stor spindel och så kameraikonen wub.gif

tror hon menade var du lagt bilden i ditt album någonstans.... smile.gif smile.gif smile.gif
zaaritha
Glöm detta med vargspindel--den är grövre!
Whiskuchi
Eftersom mitt inlägg uppenbarligen var osynligt, försöker jag lägga in bild på en hane av stor husspindel istället.

zaaritha
Mitt-i-prick!
pejori
CITAT (Whiskuchi @ 01-07-2006, 23:32)
Jag tycker det ser ut som en stor husspindel rolleyes.gif

jag såg den, och håller med...sa till reserv att jag trodde det var en sådan men inte var hundra...så det är nog det trots allt. smile.gif
Lady Hamilton
Ha  :lol:  Du "la" inte bilden under "ovälkommet i trädgården" innan du vet....

Nu missförstod du mig wub.gif
Jag ville skoja med dig om att du "i dina album" inte placerade spindel-bilden under ditt egna album "ovälkommet i trädgården" innan du fått svar på om de är ofarlig eller något som man bör göra sig av med.
Du placerade ju bilden i "dina egna album" under rubiken "övrigt"
wacko.gif Men nu blir det naturligtvis inte ett dugg skoj av det hela........
Men samtidigt ville jag "förklara mig"
Lady Hamilton
CITAT (pejori @ 01-07-2006, 23:54)

tror hon menade var du lagt bilden i ditt album någonstans.... smile.gif smile.gif smile.gif

Precis! Tack pejori....
(hann inte se ditt inlägg blev lite nervös när Reserv tydligen missuppfattade mitt "skämt"....................... wub.gif
yenny
tror också det ären stor husspindel... vi har sånna på jobbet i massor varje vår och höst... inte ett dugg kul wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon