humla
..och börjat bli riktigt bastanta rolleyes.gif

wub.gif
Leia
wub.gif wub.gif wub.gif
Hamstrar och kaniner i all ära (Har både och), men marsvin är egentligen mina favorit smådjur!
De är ju så roliga, pratar och kurrar så mysigt och kommer till och med när man ropar på dem! wub.gif
Kathy
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Såå sööta!!!
Ciczi
Har en bekant vars marsvin pratar franska.... biggrin.gif

När man öppnar kylskåpsdörren säger han oui, oui, oui..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ciczi
Whiskuchi
Vilka små godingar! wub.gif
Maria i Helsingborg
Ha ha ha.....de är ju jättesöta! och jätteroliga - förstå mig rätt tongue.gif
Biggan_
CITAT (ciczi @ 02-07-2006, 17:44)

När man öppnar kylskåpsdörren säger han oui, oui, oui..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ciczi

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Jättesöta är dom! wub.gif wub.gif
humla
CITAT (ciczi @ 02-07-2006, 17:44)

Ciczi

*Fniss* laugh.gif

Äntligen vet jag vilket språk de talar.... rolleyes.gif

Jo de är mycket pratsamma av sig, och vankas det mat är det rena cirkusen. Just nu springer de lösa på golvet och småpratar och kurrar. wub.gif
Kathy
CITAT (humla @ 02-07-2006, 21:50)
...och vankas det mat är det rena cirkusen. Just nu springer de lösa på golvet och småpratar och kurrar.

Myyysigt. wub.gif wub.gif
Lorensson
Apropå " godingar ", har nånn et bra resept på goda marenader till marsvins-tjött? somaren är bra att grilla på
Mouth
Söta smile.gif
mekare
vilka fina marsvin.
saknar mina som tyvärr inte lever längre.
trodde aldrig att man kunde sakna deras mat-tjat så mycket.... eller när man vaknade av honans sång mitt i natten.
Running Scared
Jag har två marsvin, det enda dom gör är bajsar och sniffar varandra i röven.
humla
CITAT (mekare @ 04-07-2006, 09:36)
vilka fina marsvin.
saknar mina som tyvärr inte lever längre.
trodde aldrig att man kunde sakna deras mat-tjat så mycket.... eller när man vaknade av honans sång mitt i natten.

Åh, har du hört "fågel-lätet"!! Det har diskuterats om det en del på ett marsvinsforum (marsvinsnätet), men jag har aldrig hört det! Trots att jag har haft marsvin i 12 år nu. *vill också höra!* rolleyes.gif

Javisst blir det tomt efter små svin... man saknar deras röst och prasslande.

MVH/Elin
mekare
min äldsta hona sjöng varje natt efter det hade hänt henne något nytt. efter första dagen med hannen smile.gif, efter första kullen ungar och efter hon fått vårens första gräs t ex.

efter att den honan gick bort började hennes dotter sjunga ibland. dottern sjöng aldrig när mamman levde konstigt nog.

det blir väldigt tomt efter 3 generationer marsvin. men tyvärr har jag inte tid för nya just nu. men någon gång i framtiden vill jag ha marsvin igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon