Full version: Trier
fruberglund
Köpte en Trier från Odla när de hade sitt roserbjudande i höstas. Rosen jag köpte har nu illrosa knoppar. Är lite otålig, antar att jag bara kan vänta tills de öppnar sig men jag vill gärna veta så fort som möjligt.

Har Trier rosa knoppar precis innan de öppnar sig eller har jag fått fel ros?
Åsa, mälardalen zon 2
De bilder på Trier som finns i AoT:s trädgårslistor har rosa knoppar

http://www.alltomtradgard.se/roslistan/ros...=alfa§ion=T

(bilden längst ner till höger har ganska rosa knoppar, klicka på bilden så den blir stor så ser man det tydligt.)
fruberglund
Tack för svar!

Skönt, då kanske det är rätt i alla fall. Fast så ser inte mina knoppar ut alls, varken i form eller färg. Mina är mer "illrosa", inte så där ljusrosa och så är de mer spetsiga.

Jaja, får se snart, den slår ut vilken dag som helst nu smile.gif
fruberglund
Vek isär blombladen och de var inte ett dugg vita sad.gif

Ska ändå vänta tills den slår ut men för tillfället ser det inte ljust ut, är det inte rätt så kommer jag kontakta Odla för reklamation, vill ju ha en Trier!
torvan
Har en Trier blommar för första gången med rosa knopp som blir vita blommor och det verkar stämma på mina rosor så vänta och se rolleyes.gif torvan
Sylvia
Ja, Trier har rosa knoppar, men ILLrosa vet jag inte om dom är. Men vänta o se. Är det fel sort så hör av dig till Odla om du inte tycker om den rosen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon