Full version: Kor är...
Nanna
Idag var jag och min sambo i Mullsjö för att kolla in omgivningen för en sista gång innan flytten. Vi åkte upp en väg och kom till en grusväg, så vi stannade och kollade på en karta var vägen kunde tänkas ta vägen.
När vi stod där (brevid en kohage) så kom dessa underbara djur springande mot bilen.
De ställde upp sig på rad och stirrade på oss. Så jag antog att de absolut ville bli fotograferade. Vad annars vill kossor när man stannar vid vägkanten? wub.gif
Nanna
http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=8...nanna&pid=52030

Ni kanske ville se bilden med. Haha
Whiskuchi
Aaaah, vad de är söta! Jag har alltid varit svag för kor, det är nåt visst med deras ögon wub.gif
Biggan_
CITAT (Nanna @ 02-07-2006, 20:48)

Härligt gruppfoto! laugh.gif
Jag kom att tänka på bregottreklamen av någon anledning ohmy.gif laugh.gif
Nanna
Ja, jag gillar med kor.. Är alltid ute och letar efter nya som vill bli fotomodeller. laugh.gif

Jaa.. De skulle faktiskt kunna vara med i Bregottreklamen!!

http://www.pixbox.se/pic_show_id3277605.html En lite större bild på dem.
Whiskuchi
Jag är lite extra svag för de där långhåriga (rasnamnet har tyvärr fallit mig ur minnet), hårdrockskossor!! wink.gif rolleyes.gif
Nanna
Highland cattle. Ja, de är också ursöta tongue.gif
Whiskuchi
CITAT (Nanna @ 02-07-2006, 21:28)
Highland cattle. Ja, de är också ursöta tongue.gif

Just det - så hette de!! laugh.gif
Gillan
CITAT (Nanna @ 02-07-2006, 20:48)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Här kan vi prata " linslusar " i alla fall laugh.gif
KURT
CITAT (Whiskuchi @ 02-07-2006, 21:06)
Jag är lite extra svag för de där långhåriga (rasnamnet har tyvärr fallit mig ur minnet), hårdrockskossor!! wink.gif rolleyes.gif

Fast man får nog inte Highlanddjur att ställa upp på gruppfoto! Det brukar vara fullständigt ointreserade av vad som händer runt om.
Nanna
Kurt - Haha, ja, de brukar inte ens ägna en blick åt en.

Skulle varit kul att skicka bilden till bonden... Undra hur man får tag på adressen.
Maria i Helsingborg
Jag är väldigt förtjust i vita kor - men SE den vit/grå - mucket stilig!!! laugh.gif
Castea
laugh.gif wub.gif

Jättefint kort!!!
Gossen Ruda
Tjusigt gruppfoto. Vet ni vad det är som skiljer mellan en idisslande ko och en tuggummituggande tonåring?

Svar:Det är det kloka uttrycket i kons ögon!

Annars beträffande kossor så är jag fascinerad av hur dom kan slicka sig i näsborrarna när dom druckit. Slafs, slafs, tungan passar precis. Jag når bara precis till nästippen. rolleyes.gif
Nanna
Gossen ruda - biggrin.gif laugh.gif
forget-me-not
CITAT (Whiskuchi @ 02-07-2006, 20:56)
Jag har alltid varit svag för kor, det är nåt visst med deras ögon wub.gif

Samma här. smile.gif wub.gif
Leia
CITAT (forget-me-not @ 04-07-2006, 15:01)
CITAT (Whiskuchi @ 02-07-2006, 20:56)
Jag har alltid varit svag för kor, det är nåt visst med deras ögon  :wub:

Samma här. smile.gif wub.gif

me ko! wub.gif
Theriss
Jag tycker om kor, har massor av foton men tyvärr inga upplagda nånstans så jag kan visa. Fast jag kan tycka de är läskiga också om man går i deras hage och de börjar stirra och gå mot en... rolleyes.gif
Darin i skogen
Fan asså, min förra flickvän var en riiiiiktiiii...... kossa sad.gif sad.gif sad.gif((
Piccante
Här kommer lite kossor, tyvärr har jag inte så många bra bilder på dem.
pejori
CITAT (Leocarpus @ 04-07-2006, 23:36)

undrar vilken av dom, som är darins flickvän? ohmy.gif ohmy.gif rolleyes.gif smile.gif
Ramoth
undrar vilken av dom, som är darins flickvän?

Bra smak måste han ju ha i alla fall, för de här är ena riktiga snyggingar wink.gif biggrin.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Ramoth @ 05-07-2006, 09:39)
undrar vilken av dom, som är darins flickvän?

Bra smak måste han ju ha i alla fall, för de här är ena riktiga snyggingar wink.gif biggrin.gif laugh.gif

japp det är dom laugh.gif laugh.gif laugh.gif
laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif ohmy.gif
de lage landen
kor är ju livsfarliga! de springer alltid efter mig och försöker äta upp min stackars hund! deras söta utseende är för att lura oss ...
Flamingon - växtgalning
CITAT (Leocarpus @ 04-07-2006, 23:36)

är de inte tjurar förresten? jag ser inga juver? blink.gif

för även om de är "köttkor" så har de väl något juverliknande för sina kalvar att dia från? wacko.gif
Gossen Ruda
Antingen är det kvigor, dvs kofröknar, eller tjurkalvar. Den till höger har något litet hängande alldeles framför benen som kan vara en spene eller kanske en minisnopp. Fast jag har för mig att tjurarna har sin längre fram.
*Felix matte*
Kor är vackra djur wub.gif
Ophelia
Gulligt med en hel hög med ystra ungdjur. Lekfulla och busiga.
Flamingon - växtgalning
CITAT (Gossen Ruda @ 10-07-2006, 22:12)
Antingen är det kvigor, dvs kofröknar, eller tjurkalvar. Den till höger har något litet hängande alldeles framför benen som kan vara en spene eller kanske en minisnopp. Fast jag har för mig att tjurarna har sin längre fram.

tack för informationen. smile.gif så kvigor bildar inte juver förrän de har kalvat första gången? eller det är ju klart, de måste kalva för att sätta igång mjölkproduktionen. men går det fort för "juverpåsen" att bildas? de kan ju vara rätt stora på en del kor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon