Margaretha
02-07-2006, 19:57
Om jag inte minns alldeles fel har jag läst att Alnarp skulle ge möjlighet för oss vanliga dödliga att komma med våra rosor och få dem artbestämda någon dag i juli.
Men nu kan jag inte hitta denna uppgift igen. Någon som vet?
Susanna
02-07-2006, 21:22
Det har jag inte koll på, men däremot är det rosdagar i Simrishamn om en vecka. Då skulle också möjlighet till rosbestämning finnas, fast bara under några timmar. Hittar inte schemat nu tyvärr.
Margaretha
03-07-2006, 23:12
Det är ju en bit till Simrishamn, men inte omöjligt alls. Någon som liksom jag läst om Alnarp?
Om jag nu inte minns alldeles fel.
Mia, zon 3
06-07-2006, 07:12
Tyvärr.... men bodde jag i Skåne skulle jag definitivt ta mig till Simrishamn och deras österlenska rosdagar! Ska åka dit nästa vecka, men då missar jag ju själva rosdagarna.... snyft....
De hade rosdagar på Fredriksdal 1-2/7... där fick jag mina sortbestämda av Lars-Åke Gustavsson. Så om du kan vänta till nästa år ... På Alnarp har jag inte hört något sådant, däremot kanske Fredriksdal kan hjälpa dig.
Det finns något som kallas perennuppropet och rosuppropet (bland annat) Vi har haft föreläsning på detta i skolan så det finns visst.
Kolla in denna länken för jag antar att det är det du menar.
POMmvh Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.