Malin letar
Hej,
Jag heter Malin Jilkén och jobbar på tidningen amelia. Jag ska nu göra ett reportage om kvinnor som verkligen har trädgården som sitt största intresse, som läser på och påtar i trädgården flera timmar varje dag. Helt enkelt - lever för sin trädgård.
Stämmer detta in på dig? Eller någon annan du känner?
Jag letar efter en kvinna i åldern 25-40 som skulle vilja vara med i reportage. Det är bråttom med deadline och allt, så hör av dig så fort som möjligt!
/Malin

08-736 52 76
malin.jilken@amelia.se
thomaswahlqvist
Jaha..... och så var det tidningens arvode till den som ställer upp, kan gissa storleken på det men skriv gärna och berätta mer om hur ni hanterar arvodet.
Eller är det som vamligt att man som Svensk skall vara stolt om man får vara med i tidningen?????????
Dzad
CITAT (thomaswahlqvist @ 03-07-2006, 14:25)
Jaha..... och så var det tidningens arvode till den som ställer upp, kan gissa storleken på det men skriv gärna och berätta mer om hur ni hanterar arvodet.
Eller är det som vamligt att man som Svensk skall vara stolt om man får vara med i tidningen?????????

Ja, men pengar är väl inte så viktigt. smile.gif
Fast, förstås, är det en större kommersiell tidning är det klart de borde kunna betala lite. Är det en liten landsbygdstidning som har svårt att klara livhanken kan man väl strunta i det.

Du är bara sur för att de i feminismens tidevarv vill göra artikeln om en kvinna. wink.gif tongue.gif
(skojar bara). rolleyes.gif
Hannele
CITAT (thomaswahlqvist @ 03-07-2006, 14:25)
Jaha..... och så var det tidningens arvode

Thomas, känner du dej kallad som kvinna, mellan 25-40 år? laugh.gif
thomaswahlqvist
Jo delvis, har en hel del kvinliga sidor.
Men skämt och sido, visst är svensk press otroligt snåla med arvoden.....
Och i det här fallet finns det ju en del vinstintresse från tidningens redaktion.
Men visst, låt erat livsverk exploateras helt gratis så familjen Bonnier kan stryka ett nytt lager gåslever på mackan.
Hörde för övrigt om en liknande tidningsägare som köpte villa och båt för 50 miljoner kronor.
Hoppas han kan bidra med ett arvode som räcker till minst 100 nya rosor.
Darin i skogen
Jag ska ringa min morsa, aaaaaiiiight?

Det är hon som fick upp mina gluggar för trädgård nyligen, aaaight?!
helwic
Allvarligt....högre nivå än så får det väl va? Jag tycker nog att människor som har nåt vettigt att säga är välkommna oavsett kön.....
Jag e tjej men skulle aldrig släppa in en journalist i min trädgård eller i min privata svär....men vill någon göra det, så välkommen.....
och åsikter får vi väl alla ha?

Säg i stället TACK till en människa som vill hjälpa till och försöker att förhindra att någon bara blir utnyttjad!!!!!

Men det är upp till er......

livet är ju ändå för kort för att skämmas!!!!
jkjell
"Rosita" och "Åsa i Mälardalen" är två av de kunnigaste, mest engagerade och mest generösa med sina kunskaper på Odla.nu. Jag känner dom inte, mer utifrån att vilket trädgårdsämne som än dyker upp så har de kunskaper, kloka synpunkter och råd att ge.
hyperion007
apropå arvoden.
Jag gav förra året aftonbladet nyheten om att ericsson förde register över sina anställda, där det stod allt från den anställdes personliga åsikter till andras åsikter om andra anställda, typ "bråkmakare" "nynazist" osv.

kanske någon som kommer ihåg det?

hur som helst, så var det en stor nyhet, och ericsson hamnade i hetluften ordentligt och alla andra medier sa "enligt aftonbladet så..." eller liknande i varje inslag osv.

Jag fick 4000kr före skatt för det. känndes inte direkt roligt att riskera sitt jobb och yrkesmässiga rykte för 4000kr.

så det var sista gången jag ger en tidning någon story utan att förhandla om priset innan.
Hannele
CITAT (helwic @ 18-07-2006, 21:54)
Jag e tjej men skulle aldrig släppa in en journalist i min trädgård eller i min privata svär....men vill någon göra det, så välkommen.....
och åsikter får vi väl alla ha?

Säg i stället TACK till en människa som vill hjälpa till och försöker att förhindra att någon bara blir utnyttjad!!!!!

Jag kände mej inte alls utnyttjad...!? Bara lite stolt. laugh.gif

Ophelia
Men för jösse namn. Det är en förfrågan som ställs och ingen blir tvingad. Hade jag haft egen trädgård och varit duktig så hade jag hört av mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon