Full version: Vild hund
Ella
Vi var på Alnarp idag, på växtloppis. Verkligen kul arrangemang! Tack för tipset vem det nu var! smile.gif wub.gif

Nu till det jag egentligen ville skriva om. Vi hade med oss en hund en sjuårig labrador. Det brukar var en lite ointresserad dam som inte ens brukar orka bry sig om andra hundar. Hon var helt förändrad idag, hundens ägare sa att honbetedde sig som när hon en tvååring och inte som den kloka gamla dam som hon brukar vara. ohmy.gif huh.gif rolleyes.gif

Jag undrar så vad det var som luktade så upppiggande för henne. Är det någon som vet? wub.gif
Monique
rolleyes.gif Helt nya miljöer kan ha den här effekten. Hundar som sällan lämnar sina invanda miljöer och rutiner kan "tända till" på nya dofter och intryck.
Kul att labbedamen också uppskattade växtloppiset.
Tror att det var "Eva i Skåne" som tipsade, var sugen på att åka dit själv
men källaren var i stort behov av röjning så nu är den finare än trädgården. laugh.gif biggrin.gif
Nutten
Åh nej, var det där växtloppisen var?? Fick höra något om den igår på jobbet, där den nämndes i förbigående (diskuterade väl växtpriser). Fick aldrig klarhet i var den skulle vara. Alltså missade jag den, trots att det bara var 15 min cykeltur från mig. Snopet! unsure.gif
Lars
Var det studenterna som sålde växter från växthuset? Isåfall blir det mer på Alnarpsdagen den 25/5, och inte bara det, utan massor av andra aktiviteter!

Kolla in Alnarpsdagens hemsida

Lars
Nutten
Hehe, här gör vi reklam!
Ella
CITAT
Helt nya miljöer kan ha den här effekten. Hundar som sällan lämnar sina invanda miljöer och rutiner kan "tända till" på nya dofter och intryck.

Denna hund är en "följa med hund". Hon anpassar sig trött men med en viftande svans till det mesta. Hon bor granne med en stor gård med både hästar och kor och rastas bland rådjur och fasaner. Vi har varit på vanlig loppmarknad, på plantskola, på unis studentservice. Att följa med på shoppingrunda på torget hetsar inte heller upp henne. Överallt dit man får ta med sig en hund följer hon med...
Så jag tror inte att hon blev stissig på alnarp för att det bröt några rutiner...

Det fanns ett stort fält med gullviva presis bredvid, kanske kan de ha luktat speciellt.
Monique
Yes... det här är spännande, om man jämför hundens luktsinne med människans, så är vår förmåga, i storleksordning, att jämföra med ett frimärke och hundens som en fotbollsplan.
Säkert är det så att något doftade oöverträffat gott.
Påminnelse om en gammal pojkvän, kompis eller någon ny doft som var otroligt spännande.
Det är oerhört roligt att titta på hundars beteende och försöka klura ut varför de beter sig som de gör.
En sak är ju säker, hon trivdes och hade roligt.

Mina hundar hälsar med varma "labbevift" wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon