*Felix matte*
Pelargonens blad har blivit röda... de står i söder... full sol...ute på bordet.
Den tredje är i väggampel och har färre röda blad och den har blommat hela tiden.
Inga från Närke
Förmodligen har de fått för mycket sol, jag fick det också en gång på mina då flyttade jag dem till ett mera skyddat läge för direkt solljus.
Är inte helt säker på detta men mina blev bättre.
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 03-07-2006, 22:41)
Förmodligen har de fått för mycket sol, jag fick det också en gång på mina då flyttade jag dem till ett mera skyddat läge för direkt solljus.
Är inte helt säker på detta men mina blev bättre.

Ska testa å flytta på dem imorron så får vi se
om de börjar blomma igen och bladen får behålla rätta färger. smile.gif
Lady Hamilton
Jag kan i bland också ha det problemet att Pelargonerna blir "solbrända" smile.gif Men det brukar "rätta till sig" efter ett tag då de har vant sig med det starka solljuset. Och de senaste dagarna har det ju varit extremt varmr och soligt. Så ge inte upp de kommer till baka laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 03-07-2006, 22:53)
Jag kan i bland också ha det problemet att Pelargonerna blir "solbrända"  :)  Men det brukar "rätta till sig" efter ett tag då de har vant sig med det starka solljuset. Och de senaste dagarna har det ju varit extremt varmr och soligt. Så ge inte upp de kommer till baka  :lol:

Kanske är de som vi själva... ändrar färg efter utevistelse i sol ohmy.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Felix matte @ 03-07-2006, 22:55)
....Kanske är de som vi själva... ändrar färg efter utevistelse i sol ohmy.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif........

ohmy.gif Ups! Då kommer mina pelargoner att vara väldigt "brun-bladiga" framöver....... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 03-07-2006, 23:10)
CITAT (Felix matte @ 03-07-2006, 22:55)
....Kanske är de som vi själva... ändrar färg efter utevistelse i sol  :o  :P  :lol:  :D........

ohmy.gif Ups! Då kommer mina pelargoner att vara väldigt "brun-bladiga" framöver....... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ser du ut som jag kanske... aaaallldeles föööör brun... (åtminstone ansiktet) unsure.gif
Idag har jag legat ute med ansiktet dolt av solhatt... så får jag fortsätta resten av sommaren huh.gif laugh.gif
netaave
pelargonens blad blir röda om dom blivit kylda, så har jag lärt mig!
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 03-07-2006, 23:29)
pelargonens blad blir röda om dom blivit kylda, så har jag lärt mig!

Stämmer inte här iaf... vi har haft som lägst +14 på nätterna. smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (Felix matte @ 03-07-2006, 23:16)
.....Ser du ut som jag kanske... aaaallldeles föööör brun... (åtminstone ansiktet) unsure.gif
Idag har jag legat ute med ansiktet dolt av solhatt... så får jag fortsätta resten av sommaren huh.gif laugh.gif.........

smile.gif Jag är tydligen släkt med "kamelonten" På vintern är jag en blek brunett Och på sommaren förvandlas jag till en brun blondin. Visst rår jag för att huden blir brun med håret ohmy.gif att det byter färg från mörk-brunt till blont är alldelens ofrivilligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon