|
andersen
04-07-2006, 06:10
Är era inlägg.Den här är ett forum där vi har trevligt för det mesta. Visst kan man tycka olika om saker och ting.
Gossen Ruda
04-07-2006, 06:23
Ingemar är meddelad, dags för kvasten.
Lady Hamilton
04-07-2006, 06:26
Åhja  Nog bör det "sopas bort" även Baneman, Lorensson och doedsbrand. Tror att de är "troll-kompisar"......................Har iallafall bett Jngemar kolla upp även dem
Och det har givit resultat.
Ja, det enda de var ute efter var ju att vara provokativa och söka uppmärksamhet. Och jag måste säga all heder åt alla forummedlemmar! Det var ingen som gick i den fällan Lång näsa åt dem
Ordning i all ära ... men ni måste hålla med om att en del av inläggen var riktigt riktigt roliga. De flesta var ganska låga. Marsvinsdikten var oerhört välformulerad för att vara av ett "troll" !!!
Alexander-VG-zon3
04-07-2006, 23:50
Roliga och roliga, jag tycker att man borde ha hårdare regler...nya medlemmar borde bara få posta 1 inlägg per dag, tills de befunnits vara "vettiga", lämpligen efter nån dag eller så.  Värre forum som Flashback har väl en "karens" på 3 dagar innan nya medlemmar får posta alls tror jag. Fast medlemmarna här är kanske inte riktigt lika vildsinta i sina åsikter
Hmm, Gurkan, "marsvinsdikten " var väl ändå inte av nåt troll?? Och du flaxss, Vad jag menade med att " gå i fällan" var att låta sig provoceras. Och det tyckte jag inte alls att du gjorde. Inte av det jag läste i alla fall. Ha en bra trollfri dag
Månskensbonden
05-07-2006, 07:04
*fattar noll och intet av denna kryptiska tråd* 'Nån' har skrivit 'nåt' och utgett sig för att vara 'nån annan', eller vad?
Några knepiga typer registrerar sej och skriver i sina egna ögon lustiga inlägg. Det finns just nu ett i Småprat om trädgård som ingen bryr sej om.
Antar att Ingemar har semester (?) eftersom bara inläggen tas bort och inte hela trådarna?
Månskensbonden
05-07-2006, 07:21
Aha, okej... (Hoppas bara redaktörerna inte är för hårda här på 'småprats-avdelningen' också, för då ligger väl även 'svammel-nissar' som jag också risigt till...  )
CITAT (Månskensbonden @ 05-07-2006, 08:21) Aha, okej... (Hoppas bara redaktörerna inte är för hårda här på 'småprats-avdelningen' också, för då ligger väl även 'svammel-nissar' som jag också risigt till...  ) Finns ingen som helst liknelse mellan dig och de som åsyftas. En del inlägg ( läs de flesta) var både spektakulära och dessutom mycket ( i mina ögon ) osmakliga.
CITAT (Berith @ 05-07-2006, 08:09) Några knepiga typer registrerar sej och skriver i sina egna ögon lustiga inlägg. Det finns just nu ett i Småprat om trädgård som ingen bryr sej om. Fast....det tycks ändå vara några som bryr sig om det, eftersom den här tråden fick liv.
"Darin i skogen" verkar väl inte så där genom seriös han heller, eller så var det bara ett litet "olycksfall" jag stötte på.
Vart vänder man sig förresten för att tipsa om "Troll" ?
småungar som inte har något att göra på sommarlovet dom drar snart vidare
Piccante
05-07-2006, 09:27
CITAT (Ramoth @ 05-07-2006, 09:43) "Darin i skogen" verkar väl inte så där genom seriös han heller, eller så var det bara ett litet "olycksfall" jag stötte på.
Vart vänder man sig förresten för att tipsa om "Troll" ? Jag känner mig lite skeptiskt till Darin oxå fast han har egentligen inte förstört någon tråd, men inläggen känns lite pubertala. Sen har jag mina misstankar om "Dödenbränd" jag tycker namnet påminner väl mkt om "Doedsbrand" som var ett troll. Jag vet inte hur det ligger till egentligen men jag har en känsla av att många av trollen är en och samma person, tror inte att de har varit 3-4 olika personer. Borde man verkligen få registrera flera användarkonton på samma person på kort tid? där borde man införa någon begränsning.
Lady Hamilton
05-07-2006, 09:37
Running Scared är inte heller seriös tycker jag. sedan håller jag med Leocarpus om -misstankar om "Dödenbränd" jag tycker namnet påminner väl mkt om "Doedsbrand" som var ett troll- (Darin trodde jag var borta)
Diabolique
05-07-2006, 09:41
Jag missade totalt trollen. Det kanske var solen som fick dem att försvinna innan jag han se dem.  Marsvinsdikten hade jag ju velat läsa, men bara om den var skriven av ett troll. Är "troll" ett vedertaget begrepp för sådana personer? Jag har hört det någon annan gång (när jag blev anklagad för att vara det).
CITAT (Leocarpus @ 05-07-2006, 10:27) Borde man verkligen få registrera flera användarkonton på samma person på kort tid? där borde man införa någon begränsning. Hur vet man att det är samma person? Man kan ju vara flera i familjen som registrerar användarkonton från samma IP-nummer. Jag och min man är båda två Odlaiter (dock inga troll!!).
Månskensbonden
05-07-2006, 09:45
*nynnar sakta* "Hoooo aj aj aj aj buff Hooo aj aj aj aj buff Hooo aj aj aj aj buff buff Hooo aj aj aj aj buff" (Och hur är det med tandtroll, f´resten?  )
Diabolique
05-07-2006, 09:48
Jag gillar Darin i skogen Underhållande! (kollade några av hans gamla inlägg). Inte alls säkert att han är ett troll.
Diabolique
05-07-2006, 09:50
CITAT (Leocarpus @ 05-07-2006, 10:27) Jag känner mig lite skeptiskt till Darin oxå fast han har egentligen inte förstört någon tråd, men inläggen känns lite pubertala. Han kanske är i puberteten.
Piccante
05-07-2006, 11:08
CITAT (Rossi @ 05-07-2006, 10:42) CITAT (Leocarpus @ 05-07-2006, 10:27) Borde man verkligen få registrera flera användarkonton på samma person på kort tid? där borde man införa någon begränsning. Hur vet man att det är samma person? Man kan ju vara flera i familjen som registrerar användarkonton från samma IP-nummer. Jag och min man är båda två Odlaiter (dock inga troll!!). Men om man är flera i familjen som använder samma dator då är det ju fler än en person. Det är ju helt ok. Sen vet inte jag om det var samma person det är bara spekulation från min sida men varför dyker flera forumtroll upp samtidigt? som verkar skriva samma typ av inlägg. Nu minns inte jag vilka uppgifter man uppgav när man reggade sig men man uppger väl namn och email. Samma person behöver ju inte ha 4 användar konton. Det ligger i trollbeteendet att ständigt dyka upp under olika namn för att undkomma att bli utslängd. Men däremot 4 personer i samma hushåll, det gör mig inget. Jag tror inte att det finns några trollfamiljer
CITAT (Diabolique @ 05-07-2006, 10:41) Marsvinsdikten hade jag ju velat läsa, men bara om den var skriven av ett troll. Den finns kvar under " Husdjur " och är skriven av Humla, registrerad sedan -03. Sen finns det väl inga gamla inlägg av Darin i skogen? Registrerades ju igår. Tycker bara att rätt ska vara rätt, sen att jag kanske har fel ändå, är ju en helt annan sak Sen håller jag med pejori om att det förmodligen bara är sommarlovslediga som inte har nåt annat för sig.
Running Scared
05-07-2006, 11:27
Varför dessa anklagelser på mig för?
CITAT (Running Scared @ 05-07-2006, 13:27) Varför dessa anklagelser på mig för? :huh: ja, du kan väl knappast tro att folk tar dig på allvar efter sådana här inlägg http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...74b4bd7aecc66e2
kristerh
05-07-2006, 11:56
CITAT (Zazu @ 05-07-2006, 12:50) CITAT (Running Scared @ 05-07-2006, 13:27) Varför dessa anklagelser på mig för?  ja, du kan väl knappast tro att folk tar dig på allvar efter sådana här inlägg http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...74b4bd7aecc66e2Jag håller med, dags att rensa troll igen. krister
Hannele
05-07-2006, 12:00
CITAT (Running Scared @ 05-07-2006, 12:27) Varför dessa anklagelser på mig för? :huh: CITAT (Running Scared @ 05-07-2006, 12:40) Pratar du om Herpes nu? Svar på syrenklippning.
Släpp detta, spela honom inte i händerna. Svarar ni/vi på lustigkurrarnas inlägg blir dom ju bara mer uppspelta. Det är som att kasta pinnar till hundar, dom tycker det är hur kul som helst att få oss att kasta igen och igen och igen...
CITAT (Berith @ 05-07-2006, 13:05) Släpp detta, spela honom inte i händerna. Svarar ni/vi på lustigkurrarnas inlägg blir dom ju bara mer uppspelta. Det är som att kasta pinnar till hundar, dom tycker det är hur kul som helst att få oss att kasta igen och igen och igen... Bra beskrivning Berith! Ja ack så många som matar trollen ....
Gossen Ruda
05-07-2006, 12:17
Skall man vara petig så är det inga troll som härjar här nu utan bara barnsliga klottrare. Ett troll försöker verka som alla andra men håller avsiktligt på med att skapa diskussioner och hålla igång dessa med olika inlägg. Ett troll kan vara svårt att avslöja men dom som är hos oss märker man direkt pga sättet att skriva nonsens.
Running Scared
05-07-2006, 13:02
jaha, jag förstår.. dendrofiler är inte tillåtna på odla.nu:s forum? det förväntade jag mig inte utav er .. ni verkade vara hyfsade människor.
CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 12:17) CITAT (Diabolique @ 05-07-2006, 10:41) Marsvinsdikten hade jag ju velat läsa, men bara om den var skriven av ett troll.
Den finns kvar under " Husdjur " och är skriven av Humla, registrerad sedan -03. Sen finns det väl inga gamla inlägg av Darin i skogen? Registrerades ju igår. Tycker bara att rätt ska vara rätt, sen att jag kanske har fel ändå, är ju en helt annan sak Sen håller jag med pejori om att det förmodligen bara är sommarlovslediga som inte har nåt annat för sig.  Vill bara rätta mig själv. Det var inte "humlas " marsvinsdikt som åsyftades förut. Utan nåt helt annat, som absolut inte passar sig här. Sorry för missförståndet. Tack för info Hamilton
Running Scared
05-07-2006, 16:38
CITAT (Berith @ 05-07-2006, 13:05) Släpp detta, spela honom inte i händerna. Svarar ni/vi på lustigkurrarnas inlägg blir dom ju bara mer uppspelta. Det är som att kasta pinnar till hundar, dom tycker det är hur kul som helst att få oss att kasta igen och igen och igen... tror du dom där "trollen" du pratar blir kåta utav att se klimakterie-brudar skriva till dom att dom är oseriösa? >.< jag är bara en liten dendrofil =,(
CITAT (Evgeni @ 05-07-2006, 14:18) Vill bara rätta mig själv. Det var inte "humlas " marsvinsdikt som åsyftades förut. Utan nåt helt annat, som absolut inte passar sig här. Sorry för missförståndet. Vill bara extraförtydliga här! Alltså, jag har skrivit och lagt ut Marsvinsdikt, sedan var det några "troll" som skrev andra "marsvinsdikter" i samma tråd... Tycker verkligen att det är jättetrist att de försökte förstöra tråden. Om någon hade skrivit en "kattdikt" eller "hunddikt" hade de nog inte fått sådana dikter som svar. Bara för att marsvinets status är så låg? Det är inte roligt att öppna sin dikt-tråd och hitta sådana "svar". Tror inte jag kommer vilja lägga ut några mer dikter... Tack alla ni som skrivit fina svar!  P.S. Såg att även min andra tråd "Nu har småtjejerna växt..." blivit påhoppad...
CITAT (humla @ 05-07-2006, 17:58) Vill bara extraförtydliga här! Alltså, jag har skrivit och lagt ut Marsvinsdikt, sedan var det några "troll" som skrev andra "marsvinsdikter" i samma tråd... Tycker verkligen att det är jättetrist att de försökte förstöra tråden. Om någon hade skrivit en "kattdikt" eller "hunddikt" hade de nog inte fått sådana dikter som svar. Bara för att marsvinets status är så låg? Det är inte roligt att öppna sin dikt-tråd och hitta sådana "svar". Tror inte jag kommer vilja lägga ut några mer dikter... Tack alla ni som skrivit fina svar!  P.S. Såg att även min andra tråd "Nu har småtjejerna växt..." blivit påhoppad...  Du humla!! Fortsätt att skriva om dina älskade små djur! Om något pucko inte förstår det...så är det sorgligt för honom..men inget man behöver bry sej om! Med hälsningar till dina små pälsklädda kompisar  Cosmos
Alexander-VG-zon3
05-07-2006, 17:31
CITAT (Running Scared @ 05-07-2006, 17:38) CITAT (Berith @ 05-07-2006, 13:05) Släpp detta, spela honom inte i händerna. Svarar ni/vi på lustigkurrarnas inlägg blir dom ju bara mer uppspelta. Det är som att kasta pinnar till hundar, dom tycker det är hur kul som helst att få oss att kasta igen och igen och igen... tror du dom där "trollen" du pratar blir kåta utav att se klimakterie-brudar skriva till dom att dom är oseriösa? >.< jag är bara en liten dendrofil =,( håller med dig där om vi skiter i dom å sen rensar upp eller nåt så kanske dom bler uttråkade å hittar nåt annta att förstöra . men det är kankse barnsliga 14åringar som inte har nåt annat att gör eller omogna 15-17åringar .
Whiskuchi
05-07-2006, 18:29
CITAT (humla @ 05-07-2006, 17:58) Om någon hade skrivit en "kattdikt" eller "hunddikt" hade de nog inte fått sådana dikter som svar. Bara för att marsvinets status är så låg?  I så fall hade kattdikter också blivit påhoppade - om det hängde på status alltså. Kattens status är lägre än marsvinets...  (ot, ursäkta)
Gossen Ruda
05-07-2006, 21:23
Jag vet inte om fler än jag har gjort det men jag har mailat både Ingemar och Göran och tydligen har det hjälpt. Trollen/klottrarna har inte varit synliga sen strax innan sextiden och dom värsta inläggen är borta. Tack till vem det av er det nu är/var.
Lady Hamilton
05-07-2006, 21:26
 Yes! Vi lyckades igen....... Men det har varit en dag med många mail, PM och telefonsamtal.........
CITAT (Hamilton @ 05-07-2006, 22:26)  Yes! Vi lyckades igen....... Men det har varit en dag med många mail, PM och telefonsamtal......... Skönt att det gav resultat i alla fall
CITAT (Gossen Ruda @ 05-07-2006, 22:23) Jag vet inte om fler än jag har gjort det men jag har mailat både Ingemar och Göran och tydligen har det hjälpt. Trollen/klottrarna har inte varit synliga sen strax innan sextiden och dom värsta inläggen är borta. Tack till vem det av er det nu är/var. Du får nog köra en vända till. Undrar om dom tror att dom är roliga? Uppmärksamhet får dom ju, eftersom vi märker dom men vad tror dom att vi verkligen tycker om deras inlägg? Jag skrattar inte åt dom, jag blir inte arg, inte irriterad. Inläggen visar ju bara att deras IQ är lägre än deras ålder. Det är typiskt såna inlägg jag hoppar över, behöver bara se vem som skrivit dom så bläddrar jag vidare. Och ett litet ps... jag skrev till Ingemar i går i ett närliggande ärende, får se om det är han eller Göran som svarar.
Gossen Ruda
06-07-2006, 07:12
Man får väl stänga möjligheten att skapa nya medlemmar ett tag. Sen går ju alltid såna här fridstörare att spåra.
"dom ju bara mer uppspelta. Det är som att kasta pinnar till hundar" "deras IQ är lägre än deras ålder" Berith sluta! Jag skrattar så tårarna rinner Om ett gott skratt förlänger livet så blir jag 150 år
Alexander-VG-zon3
06-07-2006, 10:58
CITAT (Ramoth @ 06-07-2006, 10:51) "dom ju bara mer uppspelta. Det är som att kasta pinnar till hundar" "deras IQ är lägre än deras ålder" Berith sluta! Jag skrattar så tårarna rinner Om ett gott skratt förlänger livet så blir jag 150 år  hahah nu började jag med skratta fick upp bilder undra hur gammla dom är så man vet hur lågt det är
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|