Full version: Vallmofråga
Pia L
Hejsan !
Jag och Oldwolfie köpte två "vallmo" var på Älvsjömässan, en vit och en rosa.
Nu har inte Oldwolfies kommit upp så mycket, men när man tittar på mina, så tycker vi inte att det ser ut som Vallmo.
Finns det någon som vet hur bladen kan förväntas se ut, eller som rentutav kan gissa vad vi har köpt istället?

Vi är tacksamma för alla svar vi kan få wub.gif
marskattan
Ja inte är det någon vallmo i alla fall.. Jag tycker det liknar en Trihyrtis (skugglilja) som växt lite konstigt.

Någon annan som har något förslag?

Föresten, varmt välkommen hit!
Pia L
Hejsan ! Tack för svaret, jag ser när jag googlar att bladen ser ut som dom ja, vi får känna oss smått lurade.
kristerh
Mina skuggliljor är lite fläckiga på bladen wink.gif kan det vara någon annan slags lilja wink.gif
krister
yla
min har kommit upp två cm
så den lär väl inte bli så mycket av i år
undrar om den ens kommer överleva

ja inte blev de nån jättewallmo inte sad.gif
marskattan
min ena skugglilja ser ut som på bilden, men å andra sidan så har jag någon annan typ av okänd lilja (Bakkers 1:kronas erbjudande) som oxå liknar er bild...

Men en sak är vi alla fall överens om, tyvärr blev det inte någon vallmo. Det verkar som om det är många som är besvikna på Holländarna som säljer saker på mässan. Själv köpte jag två rizhomer av ingefära som inte har blivit ett dugg sad.gif
*Smurf*
Såpnejlika?
Tesla
flerårig pipört?
Pia L
Jag är visserligen rätt så bra på att plantera ogräs själv i trädgården, så med min tur så skulle det inte alls förvåna mig om det är något ogräs.
Vad det gällde Såpnejlika så är det inte den, en sån har jag redan planterat, frivilligt. wub.gif
Mia, zon 3
Är säkert helt ute och cyklar, men min klänglilja (Gloriosa superba var. rothschildiana) såg ut sådär när den äntligen kom upp (efter 2 år(!) under jorden....). Fast då kanske den skulle haft sina små "klätter-knörvlar" längst ut på bladspetsarna redan.... Vad vet jag.... Men så tänkte jag i alla fall.... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon