Full version: Krukväxter
Chanku
Ja, jag undrar ifall det finns någon här inne som kan tänka sig att dela med sig av sina växter?

Tyvärr har jag inte så mycket att byta med, jag har några saint paulia som jag nog kan ta något blad av men jag kan inte garantera att färgerna stämmer överens med moderplantan.
Är någon intresserad kan jag tänka mig att tillverka nåt kort och skicka i utbyte.
jennyp
jag byter gäörna mot lite saintpaulior smile.gif

jag har dock inte så spekakulära växter attbyta bort... lite paradisträd - de flesta uppstammade för framtida bonsaier men även "vanliga", fuchsiasticklingar, garderobsblomma, gummiplantor och liknande... sen en som jag inte vet vad den heter men den kan jag ta en bild på.

hej chanku förresten *vinkar*
Chanku
CITAT (jennyp @ 05-07-2006, 11:51)

jag har dock inte så spekakulära växter attbyta bort... lite paradisträd - de flesta uppstammade för framtida bonsaier men även "vanliga", fuchsiasticklingar, garderobsblomma, gummiplantor och liknande... sen en som jag inte vet vad den heter men den kan jag ta en bild på.

Hejhej biggrin.gif
Jag har minst tre att byta med, två stora och en mini. Sen pratade farmor om att hon hade en saint paulia som jag skulle få. Så då har jag tre stora.

Är gummiplanta så läskig som den låter? Sökte på google och det kom bara upp varningstexter om dess gift.
Zazu
CITAT (Chanku @ 05-07-2006, 12:36)
Ja, jag undrar ifall det finns någon här inne som kan tänka sig att dela med sig av sina växter?

Tyvärr har jag inte så mycket att byta med, jag har några saint paulia som jag nog kan ta något blad av men jag kan inte garantera att färgerna stämmer överens med moderplantan.
Är någon intresserad kan jag tänka mig att tillverka nåt kort och skicka i utbyte.

jag byter gärna till mig saintpauliablad, ska kolla vad jag har att byta mot tongue.gif

mvh zazu
Chanku
CITAT (Zazu @ 05-07-2006, 12:42)

jag byter gärna till mig saintpauliablad, ska kolla vad jag har att byta mot tongue.gif

mvh zazu

Ja, gör så smile.gif

Jag har även hjärtan-på-tråd (lyktranka?) som jag eventuellt kan ta stickling av.
Zazu
CITAT (Chanku @ 05-07-2006, 17:05)
CITAT (Zazu @ 05-07-2006, 12:42)

mvh zazu

Ja, gör så smile.gif

Jag har även hjärtan-på-tråd (lyktranka?) som jag eventuellt kan ta stickling av.

nu har jag lagt in min byteslista i bytestråden för krukväxter biggrin.gif
jennyp
CITAT (Chanku @ 05-07-2006, 11:59)
CITAT (jennyp @ 05-07-2006, 11:51)

Hejhej biggrin.gif
Jag har minst tre att byta med, två stora och en mini. Sen pratade farmor om att hon hade en saint paulia som jag skulle få. Så då har jag tre stora.

Är gummiplanta så läskig som den låter? Sökte på google och det kom bara upp varningstexter om dess gift.

jag har inte märkt nåt av dem i alla fall smile.gif
Emma_
Jag byter gärna mot saint paulia också! Just nu är hjärnan avstängd eftersom det är alldeles försent, men jag ska återkomma imorgon och lägga ett inlägg i bytestråden för krukväxter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon