|
Fialotta
06-07-2006, 17:21
Hej allihop.....vilken sommar, går omkring här i skärgården o bara njuter o vattnar blommor....är jag ledig blir det bryggan hela dagen och några dopp i 20 gradigt vatten...inte alla somrar som det är så varmt i vattnet så här tidigt i början av juli.
Bara älskar denna årstid när det är så här....men blommorna får svettas lite extra kanske....men det finns nya o köpa sen...lite svinn får man räkna med
Ha det bäst därute allihop o njuuuuuut...lagra energi o vitaminer för vintern. Kram
Heeej vännen! Vad bra det låter som du har det Att lagra energi o vitaminer inför kommande säsonger, det är ett måste. Här njuts också fullt ut. Jag bara älskar denna årstid Jag är beredd att hålla med dig om allt.....nästan...... Älskar växterna lite för mycket för att låta dem bli utbytta på grund av torka  . Så jag går här med vattenslangen i ena näven och fuktmätaren i den andra  . Fast på nåt sätt så njuter jag av det med Ha det gott och doppa dig ofta
Jag håller fullständigt med! Visst är det härligt
Alexander-VG-zon3
06-07-2006, 19:27
det är underbart ju fast jag skulle vilja haft mer värme men jag ska verkligen inte klaga det är helt ubnderbart . fast växterna har det för vrmnt för vissa så en rejäl blöta varje da får dom både i rabatten å krukor . detta känns som om det komemr till att bli en riktig hibiskus sommar dom kanske slår ut redan denna månaden i slutet av denna
Whiskuchi
06-07-2006, 19:37
Neeeej, hit med regn NU!!!! (sen kan det få bli varmt igen, men inte så varmt som det varit de senaste dagarna)
Lady Hamilton
06-07-2006, 20:54
 Har för mig att i fjol gjorde vi någon typ av "kollektiv regndans" här på Odla................  Har för mig att vi lyckades till slut att "få till" lite regn..........Kanske vi skulle testa igen?.........
CITAT (Hamilton @ 06-07-2006, 21:54)  Har för mig att i fjol gjorde vi någon typ av "kollektiv regndans" här på Odla................  Har för mig att vi lyckades till slut att "få till" lite regn..........Kanske vi skulle testa igen?......... Jag hänger på. När/vilken tid ska vi börja dansa Det är viktigt att vi alla börjar samtidigt, annars får det förmodligen inte fullgod effekt
*Felix matte*
06-07-2006, 21:19
CITAT (Evgeni @ 06-07-2006, 22:14) CITAT (Hamilton @ 06-07-2006, 21:54)  Har för mig att i fjol gjorde vi någon typ av "kollektiv regndans" här på Odla................  Har för mig att vi lyckades till slut att "få till" lite regn..........Kanske vi skulle testa igen?......... Jag hänger på. När/vilken tid ska vi börja dansa Det är viktigt att vi alla börjar samtidigt, annars får det förmodligen inte fullgod effekt  Inte jag... hänger på alltså Vill inte ha regn
Gossen Ruda
06-07-2006, 21:22
Jag vill framför allt ha lite kallare. Klockan är tjugo över tio och det är fortfarande 24 grader varmt ute. Inne är det 27-28. Går knappast att få ner så mycket till och jag som sover dåligt vid över 25 grader. Risk för en Treo-dag i morron.
*Felix matte*
06-07-2006, 21:25
CITAT (Gossen Ruda @ 06-07-2006, 22:22) Jag vill framför allt ha lite kallare. Klockan är tjugo över tio och det är fortfarande 24 grader varmt ute. Inne är det 27-28. Går knappast att få ner så mycket till och jag som sover dåligt vid över 25 grader. Risk för en Treo-dag i morron.  +14 här... lagom temperatur så man kan sova gott
Lady Hamilton
06-07-2006, 21:28
CITAT (Evgeni @ 06-07-2006, 22:14) CITAT (Hamilton @ 06-07-2006, 21:54)  Har för mig att i fjol gjorde vi någon typ av "kollektiv regndans" här på Odla................  Har för mig att vi lyckades till slut att "få till" lite regn..........Kanske vi skulle testa igen?......... Jag hänger på. När/vilken tid ska vi börja dansa Det är viktigt att vi alla börjar samtidigt, annars får det förmodligen inte fullgod effekt   Några har viss redan börjat! För här har det nu börjat att småregna.  Men du som dansar i "klack-skor"..dra ner lite på takten  för nu har det börjat åska också så nu måste jag koppla ner mig för i kväll
Fialotta
07-07-2006, 05:52
Halloj....jag svarar er allihop här på en gång...ni som ville ha regn och skulle dansa lite regndans..,....vill ni vara så snälla o dansa på nätterna  för i natt va det så hett så man kunde lika gärna ha legat ute under bar himmel o sovit.... utan min fläkt vid sängen hade det inte blivit en blund ens...jisses amalia...snacka om tropikerna var nånstans var det som det dansades med lackskor tro och blev lite regn? Ha det bäst alla
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 06:02
CITAT (maudan @ 07-07-2006, 06:52) för i natt va det så hett så man kunde lika gärna ha legat ute under bar himmel o sovit.... det gjorde jag i natt tog en solstol å sen en kudde å täcke å sen la mig det var jätte mysigt har precis gått in nu . men dte var lite svårt att sova fåglarna stratde redan halv 3 . fast det var jätte mysigt där var fladdermöss under tiden 00-02 å sen höra alla små ljud av andra djur .
Fialotta
07-07-2006, 06:42
CITAT (flaxss @ 07-07-2006, 07:02) CITAT (maudan @ 07-07-2006, 06:52) för i natt va det så hett så man kunde lika gärna ha legat ute under bar himmel o sovit.... det gjorde jag i natt tog en solstol å sen en kudde å täcke å sen la mig det var jätte mysigt har precis gått in nu . men dte var lite svårt att sova fåglarna stratde redan halv 3 . fast det var jätte mysigt där var fladdermöss under tiden 00-02 å sen höra alla små ljud av andra djur . Usch...är det fladdermöss ute...då vete sjutton om jag vill ligga ute, tycker dom är äckliga...ser ut som flygande råttor och snabbt kommer dom...nääää huuuvaligen
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 07:18
CITAT (maudan @ 07-07-2006, 07:42) CITAT (flaxss @ 07-07-2006, 07:02) CITAT (maudan @ 07-07-2006, 06:52) för i natt va det så hett så man kunde lika gärna ha legat ute under bar himmel o sovit.... det gjorde jag i natt tog en solstol å sen en kudde å täcke å sen la mig det var jätte mysigt har precis gått in nu . men dte var lite svårt att sova fåglarna stratde redan halv 3 . fast det var jätte mysigt där var fladdermöss under tiden 00-02 å sen höra alla små ljud av andra djur . Usch...är det fladdermöss ute...då vete sjutton om jag vill ligga ute, tycker dom är äckliga...ser ut som flygande råttor och snabbt kommer dom...nääää huuuvaligen  haha nää så farliga var dom inte kom typ en två gåner eller två olika två gånger . jag tror dom är upptaggna med sitt . men dte var verkligen mysigt . fast det var svårt å sova djupt man mså sov . så jag har prtecis vaknat för en stund senn från en underbardröm i sängen så sängen var skönt att komma till. prova sova ute det är ysigt å nu är ju natten igenom så passa ljus att det inte bler så jätte mörkt
Att sova ute, det är nåt vi brukar göra ganska ofta, från midsommmar och framåt  . I år har det inte blivit så, på grund av att maken bytt jobb och istället för 12 veckors semester " bara " har fyra veckor. Men från och med i natt, blir det nog titt som tätt Ha det skönt under stjärnhimlen
CITAT (maudan @ 07-07-2006, 06:52) utan min fläkt vid sängen hade det inte blivit en blund ens...jisses amalia...snacka om tropikerna   Undrar om jag inte ska ta och flytta till tropikerna, för just nu sover jag som allra bäst. Och fönstret är stängt, och täcket ligger på... Kan nog bero på att jag övrigt tid på året är så otroligt frusen att jag typ väcker mig själv så fort mina isklumpsfötter slår emot varandra. Sommar, sommar, sommar....
kristerh
07-07-2006, 10:14
CITAT (maudan @ 06-07-2006, 18:21) [color=purple][i]Hej allihop.....vilken sommar, går omkring här i skärgården o bara njuter o vattnar blommor....är jag ledig blir det bryggan hela dagen och några dopp i 20 gradigt vatten... avundsjuk, jag blir så avundsjuk... låter fantastiskt vill oxså krister
Whiskuchi
07-07-2006, 10:42
Wohiii - nu börjar det bli mulet här!! *fortsätter regndansen*
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 10:46
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 11:39) jag vill med alla slutarr dansa en åskdans istället regn kan man vattna . jag vill ha 30-35c i skuggan å åska men regn kan man vattna växterna med .
*dansar, dansar, dansar & dansar*  Tjoho! jag blir alldeles yr...hoppas bara inte att det börjar hagla pingisbollar, som det gjorde förra sommaren. En lugn vals till kvällen kanske är bättre?
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 11:20
jag dansar med hoppas det fina vädret fårtsätter med 30c
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 12:19
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 12:22) jag dansar åt fel håll jag tycker vi ska dansa soldansen istället
CITAT (flaxss @ 07-07-2006, 13:19) CITAT (pejori @ 07-07-2006, 12:22) jag dansar åt fel håll jag tycker vi ska dansa soldansen istället bra linus!!!! visste väl att jag kunde lita på dej ju nu är det sol här igen
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 12:21
Whiskuchi
07-07-2006, 14:16
Fortfarande mulet här - men var är svalkan och regnet? Bäst att dansa lite intensivare *pust puh*
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 14:18
CITAT (Whiskuchi @ 07-07-2006, 15:16) Fortfarande mulet här - men var är svalkan och regnet? Bäst att dansa lite intensivare *pust puh* jag ska med dansa intensivare fast då på andra hålet
CITAT (flaxss @ 07-07-2006, 15:18) CITAT (Whiskuchi @ 07-07-2006, 15:16) Fortfarande mulet här - men var är svalkan och regnet? Bäst att dansa lite intensivare *pust puh* jag ska med dansa intensivare fast då på andra hålet  jag med * snurrar hysteriskt åt fel håll *
Fialotta
07-07-2006, 16:30
Dansa bättre o fortare...inget regn i sikte här heller, men väldigt kvavt
Kul att det finns folk som kan glädjas i och åt denna omänskliga värme Själv är jag närapå totalt utslagen. Flämtar efter luft som en fisk på torra land, somnar sent och vaknar tidigt, fumlar och är tankspridd mest hela dagarna
Jag trodde det skulle bli regn och åska här på kvällningen men det blev bara några stänk och tror ni inte solen lyser nu igen!!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-07-2006, 19:14) Jag trodde det skulle bli regn och åska här på kvällningen men det blev bara några stänk och tror ni inte solen lyser nu igen!! japp här dansas sol-dans så det räcker till hela Sverige
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 21:08) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-07-2006, 19:14) Jag trodde det skulle bli regn och åska här på kvällningen men det blev bara några stänk och tror ni inte solen lyser nu igen!! japp här dansas sol-dans så det räcker till hela Sverige  Neeeej, vi måste ha regn! Åtminstone här uppe, vi har ju nästan inte fått NÅT i sommar. Det kunde få ösregna hela nätterna.
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 19:41
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 20:08) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-07-2006, 19:14) Jag trodde det skulle bli regn och åska här på kvällningen men det blev bara några stänk och tror ni inte solen lyser nu igen!! japp här dansas sol-dans så det räcker till hela Sverige  wieeeeee bra jobbat här har med varit stekande sol i da så vi gjjorde det^^
*roterar runt min egen axel snabbare än en tropisk cyklon*
Alexander-VG-zon3
07-07-2006, 19:54
CITAT (Boxer @ 07-07-2006, 20:47) *roterar runt min egen axel snabbare än en tropisk cyklon*  ingen snurrar åt fel håll så snabbt sopm jag . det märktest effter jag rev ner en hel hylla jag gick ner  eller jag vet inte om jag gick eller rev ner men slägnde mig i är någ rätt ord
*Felix matte*
07-07-2006, 20:03
CITAT (cosmos @ 07-07-2006, 20:40)  :P jag kan en väder formel..men jag vågar inte använda den..den ger mycket mer än man har bett om!!! Min brorson kom på den för ett antal år sedan..han ville bara ha lite snö i Skåne...den resulterade i det värsta snökaoset i mannaminne...dom var totalt insnöade...kunde inte ta sej någonstans på en vecka!!! Så...jag tänker inte använda den här formeln förrän torkan blir katastrofal!!  :P :P Tror nog att dottern min också kan någon formel... LÄS HÄR... scrolla ner en bit till Det finns ondska i världen och sedan läser du "uppåt" på sidan... bildbevis
Jo jag såg det,hon verkar ha samma magiska kraft som min brorson!
CITAT (Felix matte @ 07-07-2006, 21:03) CITAT (cosmos @ 07-07-2006, 20:40) Tror nog att dottern min också kan någon formel... LÄS HÄR... scrolla ner en bit till Det finns ondska i världen och sedan läser du "uppåt" på sidan... bildbevis  Den som gapar efter mycket.................... ( fast hon fick säkert lite lindring  )
Det kom två rejäla regnskurar inatt men idag lyser solen igen! Det var 23 grader varmt när jag åkte hem från jobbet klockan 7 imorse.
netaave
08-07-2006, 14:10
Här kom det också 2 skurar i natt + litet skrämmskott i går kväll. Just nu regnar det också lite grann men är varmt och kvavt som attan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|