Whiskuchi
Jag har petunior i hängamplar på altanen, de börjar ränna iväg på höjden nu och är inte så fylliga - kan jag toppa dem eller ska jag plantera om dem någon annanstans och sätta nåt nytt i amplarna?
Eva i Skåne
Det går jättebra att toppa dem. Det måste nästan till nån gång under sommaren annars får man höga rankiga plantor.

Du kan ta vara på topparna och sätta i egen kruka, eller i samma, om där finns gott om plats. Även skotten kommer rota sig och blomma.

Lycka till smile.gif
Whiskuchi
CITAT (Eva i Skåne @ 06-07-2006, 22:19)
Det går jättebra att toppa dem. Det måste nästan till nån gång under sommaren annars får man höga rankiga plantor.

Du kan ta vara på topparna och sätta i egen kruka, eller i samma, om där finns gott om plats. Även skotten kommer rota sig och blomma.

Lycka till smile.gif

Wow - då slipper jag tänka på vad jag ska sätta i balkonglådorna då (har inte hunnit få ut dem än) wink.gif
kerstin z5-6

jag toppar mina då o då smile.gif
Whiskuchi
Kerstin - vilka fina!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon