Full version: Oliver
TobiasJ
Hej!!

Jag har ett olivträd i växthuset och har ett antal växande oliver, men nu undrar jag hur man tillreder oliverna? Helt färska oliver ska tydligen smaka fruktansvärt beskt..
Någon som vet??

Jag hade tänkt lägga ut lite bilder här på forumet men vet ej hur man gör, det verkar som om man behöver lägga ut dem på nätet först och länka till en URL adress men jag har dom på hårddisken.. Hur ska jag göra??

Tacksam för svar!

MVH////
Tobbe

ullislerum
gör ett album här på odla och högerklicka på bilden gå ner till egenskaper coh där hittar du URL klistra in den och voila!
TobiasJ
Tack för ditt svar!!! biggrin.gif Nu funkar det med bilderna!!

Är det någon som vet hur man tillreder färska oliver??
KURT
De måste genomgå en fermentering, vanligtvis lägger man dem bara i saltlag. Men jag vet inte om man behöver ha med något konserveringsmedel, enligt detta recept så behöver man inte det. Men det tar ett tag!

Ett lite snabbare sätt är tydligen att låta den fermentera utan saltlagen, man har bara salt direkt på oliverna, men det kräver lite extra jobb recept
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon