Full version: Oliver
TobiasJ
Hej!!

Jag har ett olivtrd i vxthuset och har ett antal vxande oliver, men nu undrar jag hur man tillreder oliverna? Helt frska oliver ska tydligen smaka fruktansvrt beskt..
Ngon som vet??

Jag hade tnkt lgga ut lite bilder hr p forumet men vet ej hur man gr, det verkar som om man behver lgga ut dem p ntet frst och lnka till en URL adress men jag har dom p hrddisken.. Hur ska jag gra??

Tacksam fr svar!

MVH////
Tobbe

ullislerum
gr ett album hr p odla och hgerklicka p bilden g ner till egenskaper coh dr hittar du URL klistra in den och voila!
TobiasJ
Tack fr ditt svar!!! biggrin.gif Nu funkar det med bilderna!!

r det ngon som vet hur man tillreder frska oliver??
KURT
De mste genomg en fermentering, vanligtvis lgger man dem bara i saltlag. Men jag vet inte om man behver ha med ngot konserveringsmedel, enligt detta recept s behver man inte det. Men det tar ett tag!

Ett lite snabbare stt r tydligen att lta den fermentera utan saltlagen, man har bara salt direkt p oliverna, men det krver lite extra jobb recept
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon