Full version: Fråga om Atlasblomma
AnitaO
Frösådde i våras, och den är ju bara sååå vacker och pryder sin plats.
Någon som vet om dom brukar komma tillbaka nästkommande år, eller brukar ni så nya frön?

Eva i Skåne
CITAT (AnitaGg @ 07-07-2006, 14:07)
Frösådde i våras, och den är ju bara sååå vacker och pryder sin plats.
Någon som vet om dom brukar komma tillbaka nästkommande år, eller brukar ni så nya frön?

Visst är dom vackra wub.gif
Har du frösått direkt i rabatten? Jag brukar så inne, men det tar så väldigt lång tid att få bra plantor.
Så vitt jag vet måste du så nya varje år, men du kan ta vara på frön.
AnitaO
CITAT (Eva i Skåne @ 07-07-2006, 15:13)
Visst är dom vackra wub.gif
Har du frösått direkt i rabatten? Jag brukar så inne, men det tar så väldigt lång tid att få bra plantor.
Så vitt jag vet måste du så nya varje år, men du kan ta vara på frön.

Jag sådde inomhus i mars och sen satte jag ut dom i maj.
Dom har växt toppenfint och är stora och härliga nu.
Jag får försöka ta vara på lite frön till nästa år.
ingrid fuxwall
Hemma hos mig har de aldrig självsått sig.

ingrid som glömde bort att så dem i våras
Åsa, mälardalen zon 2
Någon enstaka självsådd planta dyker upp här, men säkrast är att så nya plantor varje år.
Ewa L
Jag fick en påse ganska sent på säsongen från Granngården, men hade redan så vansinnigt många sådder på G.
Eftersom inget får förfaras hällde jag ut fröerna i tre av de stora krukorna efter att jag planterat färdigt i dem — och glömde totalt bort dem.

Tyckte att jag fick hemskt mycket ogräs... Men det var likadant ogräs, dessutom ett jag aldrig sett förut. <Hmmm> laugh.gif

Många plantor blev det, får se om de dessutom kommer att blomma. Som Anitas ser de definitivt inte ut ännu.
AnitaO
CITAT (Ewa L @ 10-07-2006, 09:05)
Jag fick en påse ganska sent på säsongen från Granngården, men hade redan så vansinnigt många sådder på G.
Eftersom inget får förfaras hällde jag ut fröerna i tre av de stora krukorna efter att jag planterat färdigt i dem — och glömde totalt bort dem.

Tyckte att jag fick hemskt mycket ogräs... Men det var likadant ogräs, dessutom ett jag aldrig sett förut. <Hmmm> laugh.gif

Många plantor blev det, får se om de dessutom kommer att blomma. Som Anitas ser de definitivt inte ut ännu.

Jag frösådde inomhus i mars, så det tar nog lite tid innan dom blir så pass stora som mina är nu.
Eva i Skåne
Jag har två fina blommande plantor som jag fått av en kompis.
De jag sådde blev 2dm långa tunna rankiga saker. Om där blir blommor på dom lär det nog blir av marktäckande variant blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon