Vagis
Handgräsklipparen får vara, jag ger upp... Gick runt lite idag och kollade priser.

Cheapy har en riktig dunderbillig motordriven multiclippare, Park Combi 50S.
Misstänker iofs att man måste göra slutsammansättningen själv.

De hade även en hel del andra trädgårdsverktygsprodukter av detta märke, Park, symbol en bladliknande oval.

Finns det nån som har erfarenhet / kännedom om det märket? Är det ett OK märke?

Alternativt. Vilka är era rekommendationer?
Bör vara billigt. Måste vara lättstartad och lättskött. Helst multiclipp.

Edit: Försöker söka på nätet, går trögt. Men på ett ställe antyder de att det är ett sidomärke till Murray. Nu säger inte mig Murray så mycket heller... smile.gif
Karrolina
Jag vet inget om just märket park men jag tror att billigt inte är bra när det gäller gräsklippare. Tyvärr, jag gillar också billiga saker annars.

Vi skaffade gräsklippare förra året och pratade med en massa olika människor innan. Alla hade dåliga erfarenheter av billiga gräsklippare av okända märken. Av en som reparerar gräsklippare fick vi förklarat att även fast det kan vara samma slags motor i billigare och dyrare sorters gräsklippare så de billigare sämre. Det beror på att motorn är sällan det som går sönder på en gräsklippare utan det är chassit som pajar. Och det är visst bra mycket sämre på billigare sorter i allmänhet.

Personligen tror jag att det är bättre att satsa på en enklare gräsklippare av något kändare märke. Och sen kanske dom har rea på sånt i slutet av sommaren..

/Karolina
Vagis
Det blev till slut Stigas el-multigräsklippare, 1600w. för 1995.

Rätt bra pris, hoppas att känt märke borgar för kvalitén.

Lite orolig att motorgräsklipparna är ju trots allt kraftfullare, och våran gräsmatta inte den snällaste.

Men denna stigas 1600W är ändå den kraftfullaste av el-gräsklipparna som jag sett. Tvåan har 1300.

Annars hade de den motordrivna tvillingen för 2300. Även det ett OK pris.
CurlySue
Hej,
har precis köpt en kanonbra gräsklippare på Bauhaus för 995:-, och den klarade lugnt av att klippa gräs som var ca ½ meter högt.

Minns inte märket nu, men den är grön och gul och har en 45 l uppsamlare.
Åsa, mälardalen zon 2
En del lite billigare gräsklippare kan nog vara lika bra som märkesvarorna (man får ju ofta betala en del just för märket). Nackdelen är kanske att det kan vara svårare att få tag på reservdelar ifall man köper lite mer okända märken men som det är med många andra maskiner så är det ju så att reservdelarna ibland kan vara så dyra att de flesta köper en ny maskin istället och då kanske det inte spelar någon roll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon