Full version: Äpple buske
friiidor
Jag ger upp lyckas inte bli klok på va det är, har en buske ca 1,50 m hög i trädgården som har taggar, ca 1 cm mitt på grenarna och längs ut på grenarna är det en tagg som sticker rakt ut, nästa år blir dessa taggar grenar, har jag fått för mig iallafall.

Busken har glansigt gröna blad de nya bladen är vinröda.
Blommorna är mörk rosa, äpplena är än så länge gröna med en vinröd sida mot solen, som är full med ljusa små prickar har för mig att hela äpplet blir rött sen. Har fått höra att det är granat äpple men det känns inte som det stämmer.

Hjälp.... (Jag kan maila bilder)
wacko.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Granatäpple är det inte ifall du har växten planterad utomhus och bor i sverige den klarar ju inte svenskt klimat.

Den enda jag kan komma på utifrån beskrivningen är Stor rosenkvitten, inget äpple och jag tror inte frukterna blir röda men frukterna är fulla av C-vitamin + pektin och är goda att göra exempelvis gelé på det finns rosenkvittenrecept i receptforumet (OBS! När du söker se till så sökningen blir längre än 30 dagar).
friiidor
Ja det var det, då slipper jag undra nått mer. Gele får jag prova att göra. Tack så mycket
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon