Full version: usch så det ser ut
malin72
vad gör ni för att få penser att hålla sig fina wink.gif dom är ju rangliga och fula är det bara att ta bort och sätta nåt nytt?????
har inte varit så duktig att plocka visset och överblommat men....först bilden från förr och nu hm skillnad ohmy.gif ohmy.gif

sen idag
Madeleine1
Jag plockar bort blommorna och blomstängeln när bladen börjar "krulla sig". Och så vattnar jag ofta. Lådorna är tjusiga fortfarande. rolleyes.gif Prova att plocka bort visset nu, så kommer det säkert nya knoppar.
Allis
Ja, du måste plocka dom hela tiden, och penseér håller sig inte fina riktigt hela sommaren. Du får köpa sommarblommor istället. Det finns fortfarande lite kvar. Jag köpte jättefina rosa dalior, blå lobelia och en vit kantväxt till reducerat pris idag som jag planterade på kyrkogården. Jag hade oxo penseér där förrut , men av dom fanns det inte mycket kvar wub.gif
kerstin z5-6
och penseerna du ställt i skuggan kan du radikal klippa så blommar de om täta o fina i augusti smile.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif det är samma låda men tog bilden när det REGNADE härligt så det ser ut som skugga..... men klippa ner till halva storleken eller unsure.gif unsure.gif
kerstin z5-6
klipp till 2-3 blad över jord -ca 5 cm kvar smile.gif
malin72
ok jag ska prova det har inte gjort det förut jag har låtit det sitta kvar och sen bytt ut.... jag kom på igår varför smile.gif smile.gif jag stog där med saxen i hand och KUNDE inte klippa bort laugh.gif laugh.gif jag är så löjlig när det gäller slänga eller klippa det som lever... oj oj jag har mycket att lära men jag ska göra ett nytt försök ikväll.... blunda när jag gör det går ju inte heller
sambon sa igår att han kan ju ta trimmern och köra allt till 5 cm så har jag ju inga problem sen tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon