Full version: sigel som äter
malin72
jaha då har jag sett dom..... vindan och krassen är tyligen deras delikatess mad.gif mad.gif mad.gif finns det något att göra???? hur gör ni plockar dom bara eller wink.gif

dom är jätte små måste vara bebisar
rosita
Japp, det är snigelbebisar! Det gäller att plocka bort alla man ser, sen kan man gillra fällor av t ex öl i burkar nedgrävda i rabatten så bara en liten kant sticker upp och sedan kolla fällorna varje dag! mad.gif Hos mig är deras bästa mat rabarberblad, gurka och paprikans blad, frukt och stam! Kaffesump lägger jag runt plantorna, det gillar de inte! smile.gif
malin72
aha tack!!!!!
ok kaffe sump i jorden och öl burk ok ska prova tongue.gif
Täppan 44
Jag ska gräva ner lite ölfällor. Har en nu som inte är nergrävd men i den har jag bara fångat en. Jag plockar förhand i skymningen och kollar extra i /runt komposten. Rabarbern har jag skördat rejält för att ta bort den frestelsen. sniglarna hos mig gillar även min sallad... där har jag hittat massor.

Att de gillar frukt ska jag tänka på. Jag har ett äppelträd som tappat massor av kart. Ska kolla sniglar där i kväll och plocka upp karten innan det drar till sig massor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon