Full version: Hydromat
Maria.L
Jag har lite frågor om Hydromat.Måste varje matarslang ha lika många droppställen?
Jag har en slang som har 5 droppinnar och en som har 25 och en som är 80cm högre upp har 5 .
Den med 25 pinnar funkar bra.
Den med 5 står och smådroppar hela tiden ända tills tömning sker och då nästan sprutar det ut från pinnen.
Den som är 80cm högre upp kommer det inget alls ur fast det kommer vatten i matarslangen men det verkar som det inte orkar trycka ut det genom droppslangen.
katah
har du lite kortade droppslangar där uppe ? Jag har för mig att de ska vara lite kortare ... kolla på instruktionerna.

jag är så evigt trött själv på hela hydromaten...
två somrar har jag haft den och ingenting fungerar!!!

Jag har både nollslangar och alla droppställena på samma höjd, men hela tiden är det en obalans på det hela.
För mycket vatter droppar på de första ställena och för lite sista. Eller sedan upphör hela värksamheten helt plötsligt när vi är bortresta.

Det är trist att se dessa från början fina plantor bara tyna bort i översvämingar eller torka ( odlar i hinkar).

Ursäkta att jag gnäller på din tråd, men trist har jag just nu...
För varmt i stugan, vattenproblem och familjen( inklusiv jag själv) som är på resande fot hela sommaren....

Hoppas att du får din system på gång!
ChristerS
Min Hydromat funkar ändå ganska bra. Höjdskillnad ca 2m och 8x5 droppställen. Man måste byta till en längre droppslang om det rinner för mycket, som det står i instruktion, och snedskära vid kapet.

Mvh ChristerS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon