Full version: Pampasgräs
Oboen
Hjälp har mitt Pampasgräs - Cortaderia selloana dött? Går det att rädda om jag tar bort allt som ser ruttet ut? Hade en sådan prakt-vippa på det i November i fjol, då var det grönt högt och yvigt precis som jag ville att det skulle se ut!

Är det någon som vet om det måste vintertäckas?
kerstin z5-6
ja , det måste vintertäckas -och tom då kan det vara knepigt även i de sydligsre delarna av landet ... men snyggt är det -går att övervintra i kruka , lätt att så själv
Oboen
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-07-2006, 16:16)
ja , det måste vintertäckas -och tom då kan det vara knepigt även i de sydligsre delarna av landet ... men snyggt är det -går att övervintra i kruka , lätt att så själv

Ajajaj, tusan oxå när jag hade en så stort o fint pampasgräs! Mycket jobb blir det att plocka bort dom hårda vassa blad-krullorna som är kvar. Tusen tack för tipset att övervintra det i kruka istället så får det bli i vinter med det lilla som fortfarande växer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon