netaave
Jo jag sitter här med en skiva bröd, varm ännu så smöret smälter på den, nyss urtaget ur ugnen.
Det är mitt "sommarlatbak" köper brödmixpåsar med torrjäst fasttejpat uppepå paketen. Det här är favoriten, trekornsbröd, sagolikt gott och inte helt onyttigt.
Man blandar bara påsens innehåll med torrjästen och vatten. Så nära hembakt det kan bli. tongue.gif

Prova får ni se hur gott det är, kan även rekommendera chibatabrödet.
kristerh
Jag kan rekommendera mina kardemummabullar jag bakade igår biggrin.gif
har inte bakat på .....månader men igår bestämde jag mig., och sedan bjöd jag över grannarna på fika.
krister
netaave
CITAT (kristerh @ 10-07-2006, 11:13)
Jag kan rekommendera mina kardemummabullar jag bakade igår biggrin.gif
har inte bakat på .....månader men igår bestämde jag mig., och sedan bjöd jag över grannarna på fika.
krister

När ska jag komma? biggrin.gif
kristerh
När som helst, du är välkommen.
krister
netaave
*nynnar* "Kommer i kväll under balkongen...."
Lady Hamilton
CITAT (netaave @ 10-07-2006, 19:12)

ohmy.gif Detta kan bli spännande!............vi andra ser fram emot vidare "rapporter" om hur det hela utvecklas laugh.gif
Biggan_
CITAT (Hamilton @ 10-07-2006, 19:14)
CITAT (netaave @ 10-07-2006, 19:12)

ohmy.gif Detta kan bli spännande!............vi andra ser fram emot vidare "rapporter" om hur det hela utvecklas laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kristerh
Det fanns ingen under balkongen i går kväll wink.gif kan bero på att jag inte har någon balkong wink.gif ohmy.gif men altanen ligger 1 trappa upp, du kanske kan stå under den och sjunga laugh.gif laugh.gif
krister
netaave
CITAT (kristerh @ 11-07-2006, 11:31)
Det fanns ingen under balkongen i går kväll wink.gif kan bero på att jag inte har någon balkong wink.gif ohmy.gif men altanen ligger 1 trappa upp, du kanske kan stå under den och sjunga laugh.gif laugh.gif
krister

Stod ju där och sjöng så jag blev hes
Är ju ganska väl bevandrad i Skogås, men kanske jag hamnade hos fel Krister ändå...... biggrin.gif
kristerh
CITAT (netaave @ 11-07-2006, 12:50)
Är ju ganska väl bevandrad i Skogås, men kanske jag hamnade hos fel Krister ändå...... biggrin.gif

Ja om du stog under en balkong var det fel laugh.gif laugh.gif Du får väl ta i lite xtra i kväll så kanske jag hör från vilket håll sången kommer wink.gif
krister
netaave
CITAT (kristerh @ 11-07-2006, 13:02)
CITAT (netaave @ 11-07-2006, 12:50)

Ja om du stog under en balkong var det fel laugh.gif laugh.gif Du får väl ta i lite xtra i kväll så kanske jag hör från vilket håll sången kommer wink.gif
krister

Mmm.... tar med mig megafonen! smile.gif
kristerh
CITAT (netaave @ 11-07-2006, 18:05)
Mmm.... tar med mig megafonen! smile.gif

Måste vara hörselskadad wink.gif hörde inget i natt heller,
skulle behöva lite vacker sång på kvällskanten biggrin.gif
krister
netaave
CITAT (kristerh @ 12-07-2006, 09:06)
CITAT (netaave @ 11-07-2006, 18:05)
Mmm....  tar med mig megafonen!  :)

Måste vara hörselskadad wink.gif hörde inget i natt heller,
skulle behöva lite vacker sång på kvällskanten biggrin.gif
krister

Vacker sång! Ja då ska inte jag sjunga, får nog ta med resegrammofonen. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon