Full version: kapat humelbo
Reserv
Efter en veckas bortavaro så va´det bara lien som hjälpte för att få bort allt långt gräs.........gräset har juh inte vart så värst mycket skött alls i år, så det hade kommit gäster. Ett olycksfall i arbetet kapade boet och detta va´under, jag hoppas dom överlever chocken, men jag la tillbaka det avkapade taket åt dom. wub.gif
KURT
Bestod taket bara av torrt gräs? Det är ju sällan man får se ett humlebo. Om det är enskillda celler man ser där så är de ju imponerande stora.
Reserv
CITAT (KURT @ 10-07-2006, 08:41)
Bestod taket bara av torrt gräs? Det är ju sällan man får se ett humlebo. Om det är enskillda celler man ser där så är de ju imponerande stora.

Det va bara en kompakt grästuva som tak, inget annat. Det va´faktiskt första gången jag själv sett ett humelbo från insidan, det händer juh inte var dag direkt.
pejori
va fint...hoppas dom överlever... wub.gif
Gossen Ruda
Humlorna övertar gärna gamla sorkbon så det är dom som har byggt ytligt.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 10-07-2006, 12:06)
Humlorna övertar gärna gamla sorkbon så det är dom som har byggt ytligt.

kommer dom att överleva nu då? huh.gif
Gossen Ruda
Bara taket kommer på så fortsätter livet som vanligt. Observera att humlebon bara lever en sommar. Snart kommer det bara att kläckas hanar och honor som parar sig och så bildar dom övervintrande honorna nya bon nästa år.
pejori
smile.gif smile.gif smile.gif spännande...naturen är förunderlig... wub.gif
*Felix matte*
Kul att se hur det ser ut inuti boet smile.gif
Våran humla letar sig in under altangolvet för tredje sommaren i rad...
tror nog att boet finns där. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon