|
Det finns ju alla möjliga och omöjliga teman man kan ha på sin trädgård. Månskensträdgård, rosenträdgård, shakespeareträdgård, osv. Vilka växter skulle ni bidra med till en "kroppsdelsträdgård"? Lammöron, hundtunga, ögontröst? Det mesta jag kommr på verkar vara "ogräs" men det gör inte så mycket. Inte för att jag tänker skapa någon, men på skoj bara. vilka växter finns det som skulle kunna ingå? Några idéer???
Inga från Närke
10-07-2006, 13:26
Hundtand, kärringtand, lungört, lejonhjärta (hjärta), kärleksört kanske några.
Ja, bra, tack. Löjtnantshjärta och fänrikshjärta kom jag också på då.
hjärtansfröjd och svinröv är de enda jag kommer på som ni inte redan skrivit
En hel del: Hjärtklocka, Flicköga, Ormöga, Blodnäva, Dagöga, Fetknopp (  ), Hjärtbergenia, Fingerört, Kattfot, Strålöga.
pusillus
10-07-2006, 17:43
....svinröv??? vad är det?
kerstin z5-6
10-07-2006, 17:53
levermossa, njurvinda , toppknäa,  fotblad,
Madeleine1
10-07-2006, 19:12
Stjärnöga, Och om man tar hela kroppen på en gång funkar ju Brudspirea...
Fru fet
10-07-2006, 19:44
Benved!
titti49zon6
10-07-2006, 20:30
Kärringtand,Lammtunga,Ladie´s Finger,Nakna Jungfrun,Jungfruöga, Harsvans,Antilopöga,Läppstiftsträd och lite långsökt Benjaminfikus Själv känner jag mig som en Sömntuta
Skäggbuske, rävsvans, prins gustavs öga, fingerborgsblomma, iris, snokört
CITAT (pusillus @ 10-07-2006, 18:43) ....svinröv??? vad är det? svenska namnet på dracunculus muscivorus
WOW!  Inspirerande!! Vill ju ha en kroppsdelsträdgård!  Häftigt!! Det här vete gudarna om jag kan stå emot...
Biggan_
11-07-2006, 11:37
... femtunga, leverbalsam, blodört, hjorttunga, kängurufot, mjältbräken, varggap, skäggiris, halsört, haröra, tungbräcka ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|