Full version: vad blir denna larv
malin72
det är en dålig bild men dom sitter på krassen och mumsar vad kommer den att bli för något unsure.gif unsure.gif

hoppas att ni ser annars tar jag en ny bild när solen går bort
mari_tres
Ser ut som en larv av kålfjärilen... Ta bort den och alla andra du ser, annars kan du bli utan krasse....
malin72
japp den är det tack för svar smile.gif
nu kommer vi till det att jag har så svårt att döda dom hm vad ska jag göra...finns det något annat att göra eller ska jag låta sambon gå ut på kvällen tongue.gif tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Definitivt en larv av kålfjäril de brukar gilla krasse och hittar man en finns det många fler på plantan och de kan äta ganska glupskt. Rejäla diskhandskar kör jag med och mosar dem men man kan ju plocka bort dem ner i en burk också och slänga ut någonstans där det finns fåglar.
malin72
jo det är sant det finns massor av dom... tycker att det är så synd för jag tycker om krasse men den blir så ful snabbt på bladen för dom små måste ha STORA munnar tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon