Full version: Två färgad Femtunga
Lady Hamilton
rolleyes.gif I dag är jag glad! Äntligen har jag fått tag i två färgad Femtunga........och till kanon pris 23:- !!!

Eva i Skåne
avundsjuk jag blir huh.gif sleep.gif

Visste inte ens att det fanns tvåfärgad, men jag köper ofta femtunga för att den är så tacksam och blommar hela sommaren.
Så vacker den tvåfärgade är Hamilton smile.gif Hoppas den glädjer dig hela sommaren. wub.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Japp! Nu har jag3 olika Blå vit och tvåfärgad
Och alla tre skall överleva vintern är det tänkt wub.gif
hellen99
Är femtunga perenn? Det visste jag inte! Har själv en som blommar för fullt i en kruka utomhus! Övervintras de inomhus?
Lady Hamilton
Nä den är inte perenn, men kan övervintra innomhus med lite tur. Själv övervintade jag min blå femtunga från i fjol i vinterträdgården/ute rummet.
Maggan H
Jätteläcker! Och tänk att du gav mig en sån, Hamilton, utan att veta om det! Du vill kanske ha tillbaka den?? Ska lägga in bilden snart, hinner nog nu... tongue.gif
Maggan H
Här är bild, kanske lite svårt att se.
amaira
Åh så söt, grattis Hamilton!
Lady Hamilton
CITAT (Margareta Hansson @ 11-07-2006, 14:33)
Här är bild, kanske lite svårt att se.

ohmy.gif Super läckert!! Så där skall jag också plantera nästa år.
CITAT
Och tänk att du gav mig en sån, Hamilton, utan att veta om det! Du vill kanske ha tillbaka den??

laugh.gif Det måste vara någon av "reservplantorna" som jag köpte "för säkerhets skull" i våras. Men den är du väl värd och du har ju även visat att du är duktig på att kombinera färgerna. Så plantan är väl omhänder tagen ser jag wub.gif
Maggan H
CITAT (Hamilton @ 11-07-2006, 16:02)
Men den är du väl värd och du har ju även visat att du är duktig på att kombinera färgerna. Så plantan är väl omhänder tagen ser jag wub.gif

Tack snälla, roligt att andra oxå tycker om dem, men jag blev inte riktigt nöjd med de vita nierembergiorna, för spretiga i mitt tycke.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon