Full version: Köpt kamera
Ophelia
Är så nöjd så biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Har även blivit särbo. Jag och Skejt delar på balkongen. Han/hon blänger ganska irriterat om jag skulle våga mig ut och vara där när klockan blivit 20-21 för då är det dax att sussa. Skejt har tagit min ena spaljé i besittning och tillbringar mestadelen av nattsömnen där smile.gif

(Skejt är en skata av något kön. Ser ganska ful och loppbiten ut om huvudet. Har givetvis agerat ofrivillig fotomodell).
Inga från Närke
Ser fram mot fina bilder när du blivit van vid din nya kamera. Din fotomodell får väl ställa upp. biggrin.gif
wolkenkrabber
CITAT (Ophelia @ 10-07-2006, 19:09)
Är så nöjd så biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Har även blivit särbo. Jag och Skejt delar på balkongen. Han/hon blänger ganska irriterat om jag skulle våga mig ut och vara där när klockan blivit 20-21 för då är det dax att sussa. Skejt har tagit min ena spaljé i besittning och tillbringar mestadelen av nattsömnen där smile.gif

(Skejt är en skata av något kön. Ser ganska ful och loppbiten ut om huvudet. Har givetvis agerat ofrivillig fotomodell).

Grattis, mycket bra kamera val! vill själv gärna skaffa en sådan... men måste spara lite först!
Ophelia
CITAT (wolkenkrabber @ 10-07-2006, 20:16)
CITAT (Ophelia @ 10-07-2006, 19:09)
Är så nöjd så  :D  :D  :D  :D

Har även blivit särbo. Jag och Skejt delar på balkongen. Han/hon blänger ganska irriterat om jag skulle våga mig ut och vara där när klockan blivit 20-21 för då är det dax att sussa. Skejt har tagit min ena spaljé i besittning och tillbringar mestadelen av nattsömnen där  :)

Grattis, mycket bra kamera val! vill själv gärna skaffa en sådan... men måste spara lite först!

Mmmm...den är ju inte gratis direkt. Köpte den på Elgiganten. Fick bra pris (de tog inte betalt för 2 Gb minne fast jag frågade 2 gånger) sedan gav den vänlige försäljaren mig en USB-kabel gratis smile.gif
Biggan_
Då ser vi fram emot många fina fågel- och blombilder! smile.gif
Ophelia
CITAT (Birgitta P @ 10-07-2006, 23:03)
Då ser vi fram emot många fina fågel- och blombilder! smile.gif

Ja då kan det inte bli bilder på Skejt....så ful som han/hon är det har jag nog aldrig sett en skata.

Ska försöka ta lite och lära mig smile.gif
andreas i uppsala
lite sent ute kanske, men har själv en 350D och det är väldigt mycket för pengarna, även då kit-objektivet inte är det bästa
aurinko
Grattis till kameran och jag ser framemot att få se bilder!
Ophelia
Ska se vad jag kan göra med bilderna. Har klickat lite och försöker bekanta mig med kameran.

Gällande objektivet kan jag hålla med. Det är ett typiskt "normalobjektiv". Är redan ute efter makroobjektiv. smile.gif
andreas i uppsala
Ophelia.
Ett väldigt bra objektiv som dessutom inte kostar mycket är Canons 50 mm f/1.8 II. Kostar runt tusenlappen och känns plastig men är otroligt skarp och bra.

Det är väl inte direkt någon macro men är en ypperlig för porträtt men även växtfotografering om du så vill smile.gif
Ophelia
CITAT (andreas i uppsala @ 29-07-2006, 18:39)
Ophelia.
Ett väldigt bra objektiv som dessutom inte kostar mycket är Canons 50 mm f/1.8 II. Kostar runt tusenlappen och känns plastig men är otroligt skarp och bra.

Det är väl inte direkt någon macro men är en ypperlig för porträtt men även växtfotografering om du så vill smile.gif

Tack så mycket. Är en riktig nybörjare och uppskattar alla tips smile.gif

Har än så länge bara tagit bilder på lite blommor (närbilder) men vill försöka börja ta lite mer avancerade bilder. Ska börja "leka" med de egna inställningarna oxå.
andreas i uppsala
CITAT (Ophelia @ 29-07-2006, 19:23)
CITAT (andreas i uppsala @ 29-07-2006, 18:39)
Ophelia.

Tack så mycket. Är en riktig nybörjare och uppskattar alla tips smile.gif

Har än så länge bara tagit bilder på lite blommor (närbilder) men vill försöka börja ta lite mer avancerade bilder. Ska börja "leka" med de egna inställningarna oxå.

låter bra:) vilket läge fotar du i? Något som rekomenderas är ett bra bildediteringsprogram som t.ex photoshop 7.0 där du kan fixa, färgbalans, skärpa etc smile.gif
Ophelia
Läge?? Hmmm.....(undrar om stående är ett galet svar laugh.gif laugh.gif ).

Hm...jag står och knäpper lite....gärna närbilder. Vill försöka samla ihop en hel del bilder med blommor och sedan försöka ta reda på vad de heter. Även fota rabatter för att få tips om färgkompositioner, växtval m.m. kameran får lixom minnas åt mig smile.gif

Kanske köpte en alldeles avancerad kamera men jag hoppas jag lär mig.

Jag har photoshop 2.0 men ska nog införskaffa photoshop 7.0. har haft en bättre version än den jag har idag men med en HD-krasch så....

Idag ska jag till Enköping och fota med en kompis smile.gif smile.gif smile.gif tänk så länge jag har längtat efter detta! biggrin.gif
andreas i uppsala
Läge d.v.s fotar du på Auto, P, M, Tv eller Av?

Här är några exempel på vad man kan åstadkomma väldigt lätt med en 350D smile.gif

Ophelia
Oh så vackert smile.gif smile.gif

Jag fotar just nu med auto. Varierar givetvis med om jag ska tar närbilder på blommor eller vad jag nu ska göra smile.gif
andreas i uppsala
Jag skulle rekomendera att fota i P eller i den något mer avancerade Av. Om du har manualen så står det där om hur du använder Av smile.gif

Lycka till i Enköping smile.gif
Ophelia
Är hemkommen från Enköping. Där var det mycket fint. Massa tips om blommor. Rekommenderar verkligen resa dit smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Ska läsa om P och se vad jag kan göra. Är för feg för att prova mig fram smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon