Aries
Tyvärr är det jättesvårt att fånga en fladdermus på bild, för det skulle jag velat göra igår. Vi var jätteförvånade när det plötsligt flaxade ovanför våra huvuden igår, mitt på dagen. En ensam fladdermus jagade insekter runt vårt hus. Den återkom ett par gånger under dagen dessutom.
Nån som vet hur vanligt det är att de är ute och jagar mat på dagstid? Annars ser vi dem flyga här när det börjar skymma.
Gossen Ruda
Det händer då och då, jag hade en flygande runt mig förra året. Det är inte så vanligt för fladdermöss blir lätt tagna av rovfåglar på dagen. Dom ser lite dåligt och ljudradarn fungerar inte runtom och absolut inte bakåt.
amaira
Jag har bara en gång sett en fladdermus flyga mitt på dagen, det var för några veckor sedan. Lyckades få några foton.

kristerh
CITAT (amaira @ 11-07-2006, 15:05)
Jag har bara en gång sett en fladdermus flyga mitt på dagen, det var för några veckor sedan. Lyckades få några foton.

Jag fattar inte hur du amaira jämt lyckas med att fånga nåt bra på dina bilder, i rätt ögonblick dessutom wink.gif erkänn att du ligger med kameran i någon buske o väntar wink.gif laugh.gif
pejori
CITAT (kristerh @ 11-07-2006, 15:19)
CITAT (amaira @ 11-07-2006, 15:05)

Jag fattar inte hur du amaira jämt lyckas med att fånga nåt bra på dina bilder, i rätt ögonblick dessutom wink.gif erkänn att du ligger med kameran i någon buske o väntar wink.gif laugh.gif

tror snarare att den sitter fast på ögat jag.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
inbygd i linsen som james bond laugh.gif laugh.gif
Tezzla
CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2006, 08:21)
Dom ser lite dåligt...

Är de inte så att de är helt blinda? huh.gif
Gossen Ruda
"Blind as Bats"? Nej, dom flesta, eller alla, fladdermöss har synförmåga men dom ser dåligt. Jag har försökt leta efter mer information men inte hittat hur bra eller hur dåligt dom ser. Dom klarar sig dock i fullständigt mörker så synen är inte nödvändigt för dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon