Ciczi
I går på jobbet trampade jag snett och stukade foten. Det gjorde så klart skitont. Var i närheten av ett kafe och haltade genast in där för att höra om de hade en gasbinda eller dylikt jag kunde låna. tror ni att de hade en första förbandslåda???
Nej det hade de inte och det är ett kafe där de hanterar knivar och annat vasst dagligen. Nåja... Jag ringde till min sambo som kom med bilen och en elastisk linda att dra om min stackars fot. Sedan körde han mig till akuten. Där satt vi sedan i nästan 4 timmar och gissa om jag blev lättad när doktorn sa att det inte var några skelettskador utan bara ett ligament som fått sig en smäll.

Men eftersom jag inte visste om det var gips eller bandage som gällde fick jag vackert låta bli att äta. Magen började knorra ordentligt efter en stund och när jag äntligen blev utsläppt så var det första som stod på programmet att stanna vid en restaurang som kunde förse min stackars uttorkade kropp med mat och vatten. Då hade jag inte fått mat på över 9 timmar och vatten på fem timmar.

Anledningen till att jag inte åt var att om jag nu skulle behöva sövas eller något sådant vid benfraktur så hade jag fått vänta ännu längre på det om jag hade ätit medan jag väntade.

Ciczi, med foten i högläge och Odla.nu som förströelse.
Lady Hamilton
Oj då ohmy.gif Vilken otur du hadde.........men vad bra att det "bara" var en stukning. Hoppas att det läker snabbt. Glöm inte att belasta foten så fort du kan utan att ha allt för stora smärtor. Ju fortare du kan gå på foten desto snabbare läker det. Men HUR lång tid det tar är helt individuellt.
Krya på dig! smile.gif
marskattan
usch och fy! Hoppas du hittar mycket roligt här på nätet så du kan roa dig lite när du sitter med foten i högläge. Kanske kolla in någon frö-site och fundera på nästa års sådd?

Hoppas du blir bra i foten snart.
netaave
Stackars, stackars dig!
Skickar tröstekramar i mass!
Castea
Aj, aj. Krya på dig!

Och gör en arbetsskadeanmälan också, för säkerhets skull, eftersom det skedde på arbetstid!
Ciczi
CITAT (Castea @ 12-07-2006, 01:12)
Aj, aj. Krya på dig!

Och gör en arbetsskadeanmälan också, för säkerhets skull, eftersom det skedde på arbetstid!

hur gör man en arbetsskadeanmälan?

Ciczi
Gossen Ruda
CITAT (ciczi @ 12-07-2006, 07:39)
CITAT (Castea @ 12-07-2006, 01:12)
Aj, aj. Krya på dig!

hur gör man en arbetsskadeanmälan?

Ciczi

Det vet din chef. Eller borde veta.
Castea
Ja, se till att du får hjälp av chef och/eller personalansvarig att fylla i blanketter från FK och TFA.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon