Full version: Djurplågare
kristerh
Vad är det för sjuka varelser som skadar hästar, skär dem med kniv eller nåt annat vasst föremål mad.gif fattar inte hur man kan bete sig så mot oskyldiga djur wink.gif
Djurplågare

krister
mari_tres
mad.gif sad.gif

Blir så ARG!!! Hoppas de hittar den ***** och gör samma sak mot den!! Har sådan människor verkligen existensberättigande? unsure.gif
zwinto
Hej hej...

Man blir så upprörd när man hör och läser om sånt mad.gif

Fattar inte hur människor kan va så känslolösa...
*USCH*
Ciczi
Fy ******!

Man blir så arg och sedan förtvivlad.

Påminner mig om en händelse för rätt många år sedan som också togs upp på tv (minns inte om det var den som det refererades till i artikeln). Inslaget på tv var om en häst som blivit knivskuren. Det var ett sto som fått en kniv inkörd i slidan och sedan hade förövaren skurit neråt....

Ciczi
Rossi
Ja, tyvärr är detta inte första gången det händer i de trakterna. Riktigt sjukt är vad det är! mad.gif
mari_tres
Nu har det hänt här också... sad.gif
länk
kristerh
Är det någon ny sekt som håller på wink.gif de skulle själva strimlas på lämpligt ställe mad.gif
krister
Ramoth
För ett antal år sedan "råkade" en känd hästplågares hus brinna ner.
Vem som tuttade på blev aldrig känt .....
blink.gif
Magdis
Men vad f*n är det för idioter!! mad.gif mad.gif
Samsara
Hej hej
kommer själv från Staffanstorp, det är tragiskt det som har hänt. Men som sagt det är inte första gången och det senaste var att polisen ska se om det har samband med det som hände i Tottarp 2004.
zaaritha
Detta är vidrigt!
Händer nästan varje sommar--vad är det för perversa galningar?
Samsara
Håller med man börjar undra vilka som kan göra något sånt hemskt. Fast nu får man hoppas att det kommer in tips efter att Agria har satt ut en belöning för att få fast den/dom men jag tycker inte ens det ska behövas göra för att få fast dom. Det är ju så klart man ska säga till fast det inte finns någon belöning.
Theriss
Det verkar inte som att det överhuvudtaget ÄR några djurplågare i farten, det är media (vad annars) som triggat upp hela historien för att få en smaskig story. Och att sen försäkringsbolaget gick ut med "hittelön" var nog mest för att visa att de "bryr sig", för de vet säkert också att det inte finns någon djurplågare att fånga = inga pengar behöver alltså betalas ut. Alla veterinärer som kollat på de "knivskurna" hästarna har nämligen konstaterat att de skadat sig själva på nåt vis, och det har ägarna sagt till media också men att hästarna skurit sig på nåt i hagen är ju ingen kul story...

Kan ju även lägga till att kvällstidningar får man ta med en nypa salt, för det är ofta som de "luras" och skriver saker som inte ens är hälften så allvarliga som de vill få oss att tro.
aurinko
Fruktansvärt vidrigt hemskt.... jag blir så ledsen så sad.gif sad.gif sad.gif !!!
pinhead
här uppe har dom fått nytt nöje , att döda katter . gärna krossa alla ben i kroppen sen hänga upp dom i träd ,eller så skjuter dom katterna med lufgevär

hoppas jag får tag i nån sån biggrin.gif så ska jag göra denne sad.gif
Samsara
nu tror dom att vissa av hästarna som hade skärsår hade skapat dom själva o ingen människa skulle ha gjort det. Men det är lite konstigt att en häst ska kunna fixa små sticksår på benen. men o andra sidan vet man inte hur hagen ser ut, det kanske finns buskar där, men endå.
Boxer
En spark från en annan häst (t.o.m. utan skor) kan få skinnet att spricka. Men visst finns det solklara fall där en tvåbent j***a f*******t m********r har varit i farten med frätande syra eller trasiga flaskor.

Jag kan lova, att om jag ertappade någon sådan hos mina hästar, hade förmågan att räkna till tio varit som bortblåst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon