|
evarina
11-07-2006, 19:15
Vi ska flytta och i mäklararvodet ingår ett besök av en flyttstylist. Hon ansåg att vi hade för mycket växter och att vi gärna fick ta bort en hel del inför visningen. Hon höll på att smälla av när hon såg "min" balkong. Bah! Tramsig människa Inte finns det något som heter för mycket växter!! (Jag håller på maxgränsen för balkongbelastning bör kanske tilläggas, så för mycket är det inte ur den synvinkeln).
Vilken underbar balkong du måste ha! Stå på dig, inte kan man ha för mycket växter!
För mycket växter?  ....finns det inget som heter, nej!
Diabolique
12-07-2006, 06:58
Jag har faktiskt en kompis som har för mycket växter... Han har så många att han inte kan ge dem de förutsättningar de behöver. Dessutom är han svag för ovanliga växter, så det är plågsamt att se hur det långsamt tynar bort en massa växter som är ovanliga och som skulle vara jättefina om de bara fick lite mer skötsel. Han har ständigt dåligt samvete över sina växter, och det förstår jag. Det är det ENDA fallet där jag kan tycka att man kan ha för mycket växter.
Månskensbonden
12-07-2006, 07:35
Fast då är det ju inte han som har för mycket växter egentligen, utan hans växter som har för få mänskliga ompysslare! Man kan aldrig ha för många växter, men växter kan möjligen ha för få människor omkring sig!
netaave
12-07-2006, 11:48
Fast jag tycker stylisten har en poäng där. Om jag ska köpa en lägenhet för dyra pengar så vill jag ju se hur lägenheten ser ut, inte ägarens växter. Annars håller jag med om att det nog är svårt att ha för många.
du får säga till stylisten " skit i blommorna, dom tar jag med mej ändå" man får aldrig för mycket av blommor så....
evarina
12-07-2006, 18:54
Äsch, vi har inte ens särskilt många växter. Jämfört med medelsvensson kanske, men det är absolut ingen chockerande stor samling (det finns en bild i mitt album under namnet "gardin". Och sedan den togs har vi rensat pga att det dök upp en baby här i hushållet). Finns några bilder på hur balkongen ser ut också (ser ungefär likadant ut iår). Tyckte nog att hon överdrev lite. Men vi ska ställa isär dem lite så det kommer in lite mer ljus. Men jag tänker INTE följa hennes råd att göra mig av med alla stora växter (och med det avsåg hon alla växter över 15cm i höjd ungefär). Jag älskar dem och de älskar mig
Hmm... men det där var väl inte så mycke växter!? Hon tyckte nog inte om blommor
fruberglund
12-07-2006, 20:02
Måste nog hålla med stylisten lite, i såna här fall kan det nog bli lite mycket växter. Tyckte det såg rätt plottrigt ut på bilden och du behöver väl inte göra dig av med dem för gott, bara plocka undan dem inför visningen. Tror de vet vad de snackar om och vill man ha ut så mycket pengar som möjligt för kåken/lägenheten ska man nog lyssna tror jag. Vill du ha så mycket växter och tycker om det så ska du självklart ha det men kanske inte när det är visning När vi kollade på hus innan vi köpte vårt så märkte vi väl att hus där det såg "fräscht" ut gick för mer pengar, även om det bara var kosmetiskt, jodå, så dumma är folk faktiskt att de inte ser längre än till ytan  Lycka till med försäljningen!
forget-me-not
12-07-2006, 20:35
CITAT (fruberglund @ 12-07-2006, 21:02) Tror de vet vad de snackar om och vill man ha ut så mycket pengar som möjligt för kåken/lägenheten ska man nog lyssna tror jag. Ja.
morellen
13-07-2006, 09:02
Det är lite som trycksaken med råd om vad man skulle göra inför en visning "köp lite nya, färgglada fiskar till akvariet" Eh? Om jag släpper ner några sådana till mitt mussiga 300 L så bllir de nog middag innan visningen är över - undra om det skulle dra upp priset? Men den dag vi skall sälja får vi nog smuggla undan lite för här är djungen, menageri och boklager *S*
Men för mkt växter kan man inte ha - bara för få fönster!
Enligt sån där homestyling så verkar det som att det ska stå tre exakt likadana krukor (helst fyrkantiga) med tre exakt likadana gröna växter i. I köket ska det stå några fräscha kryddväxter på köksbänken och på ett lämpligt ställe placeras en stor jäkla skål med citroner. Det verkar höja priset med 100000 spänn. Glöm inte några höga vita liljor oxå...
CITAT (Klura @ 13-07-2006, 10:17) Enligt sån där homestyling så verkar det som att det ska stå tre exakt likadana krukor (helst fyrkantiga) med tre exakt likadana gröna växter i. I köket ska det stå några fräscha kryddväxter på köksbänken och på ett lämpligt ställe placeras en stor jäkla skål med citroner. Det verkar höja priset med 100000 spänn. Glöm inte några höga vita liljor oxå...   Ja, precis så! Dessutom ska allting som ligger framme bort. Det får inte ligga en tidning på köskbordet (om det inte är en dyr, glassig tidning om konst förståss) och alla arbetsytor i köket ska vara kliniskt tomma på saker. Enligt mig, känns detta inte naturligt. Finns väl inte ett hem där det inte ligger någonting framme? Det är inte hemtrevligt med helt tomma ytor.
evarina
13-07-2006, 10:21
CITAT (Tezzla @ 13-07-2006, 10:52) CITAT (Klura @ 13-07-2006, 10:17) Enligt sån där homestyling så verkar det som att det ska stå tre exakt likadana krukor (helst fyrkantiga) med tre exakt likadana gröna växter i. I köket ska det stå några fräscha kryddväxter på köksbänken och på ett lämpligt ställe placeras en stor jäkla skål med citroner. Det verkar höja priset med 100000 spänn. Glöm inte några höga vita liljor oxå... :P  Ja, precis så! Dessutom ska allting som ligger framme bort. Det får inte ligga en tidning på köskbordet (om det inte är en dyr, glassig tidning om konst förståss) och alla arbetsytor i köket ska vara kliniskt tomma på saker. Enligt mig, känns detta inte naturligt. Finns väl inte ett hem där det inte ligger någonting framme? Det är inte hemtrevligt med helt tomma ytor. Haha, du slog verkligen huvudet på spiken. Exakt så sa hon. Helst ville hon hänga upp vitlök och spansk peppar överallt i köket. Och våra köksredskap skulle bort (usch usch, sådant vill man inte ha i köket  ) Istället skulle vi hänga dit exklusiva magasin (för sådana har vi ju i drivor  ) Självklart har vi lyssnat på var hon har sagt. Allt håller vi inte med om, men hon gav en hel del bra tips. Jag är absolut inte arg eller irriterad på henne. Hon sa sin uppriktiga mening och det uppskattar vi. Jag kan hålla med om att växterna bör spridas ut. Men att de är för många...det håller jag inte med om Och därav mitt inlägg här, som mest skulle vara lite lustigt, för jag är helt övertygat att ni håller med mig om att det inte går att ha för många växter...med glimten i ögat.
CITAT (Klura @ 13-07-2006, 10:17) Enligt sån där homestyling så verkar det som att det ska stå tre exakt likadana krukor (helst fyrkantiga) med tre exakt likadana gröna växter i. I köket ska det stå några fräscha kryddväxter på köksbänken och på ett lämpligt ställe placeras en stor jäkla skål med citroner. Det verkar höja priset med 100000 spänn. Glöm inte några höga vita liljor oxå...  bingo!!
CITAT (evarina @ 13-07-2006, 11:21)  Ja, precis så! Dessutom ska allting som ligger framme bort. Det får inte ligga en tidning på köskbordet (om det inte är en dyr, glassig tidning om konst förståss) och alla arbetsytor i köket ska vara kliniskt tomma på saker. Enligt mig, känns detta inte naturligt. Finns väl inte ett hem där det inte ligger någonting framme? Det är inte hemtrevligt med helt tomma ytor. Haha, du slog verkligen huvudet på spiken. Exakt så sa hon. Helst ville hon hänga upp vitlök och spansk peppar överallt i köket. Och våra köksredskap skulle bort (usch usch, sådant vill man inte ha i köket  ) Istället skulle vi hänga dit exklusiva magasin (för sådana har vi ju i drivor  ) Självklart har vi lyssnat på var hon har sagt. Allt håller vi inte med om, men hon gav en hel del bra tips. Jag är absolut inte arg eller irriterad på henne. Hon sa sin uppriktiga mening och det uppskattar vi. Jag kan hålla med om att växterna bör spridas ut. Men att de är för många...det håller jag inte med om Och därav mitt inlägg här, som mest skulle vara lite lustigt, för jag är helt övertygat att ni håller med mig om att det inte går att ha för många växter...med glimten i ögat. släng ut redskapen och ställ dit blommor då blir dom utspridda ju
Pfaffan
13-07-2006, 16:44
Fast poängen med att styla hemmet inför en visning är väl just att göra det mer neutralt och opersonligt så att spekulanterna lättare kan tänka in sig själva och sina prylar och blommor där? Det ska inte kännas att man är i nån annans hem utan i sitt eget framtida hem?
/Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|