Men nu finns det valpar!!!! Massor av valpar. Alldeles i närheten av oss. Inte bara rätt kön och rätt ras och rätt färg utan också nära släkt med den hund vi var tvugna att avliva förra året!
Nu funkar inte mina vanliga argument längre. Visst, vi har småbarn, men hon är ju hundvan och älskar sin hundkompis. Visst, jag vet inte hur jag ska jobba i höst, men i alla fall blir det ju inte heltid för vi vill ju inte ha barnet på dagis jämt och ständigt. Visst, en valp kostar en rejäl slant i inköp, men nu ska vi ju avverka skog i höst och det blir tillskott i kassan och utgifter för 2 hundar är vi ju vana vid.
Min man vill inte ha en hund till för att vi inte har hundvakt om vi vill resa bort. Vi reser aldrig bort och även om vi bara har en hund så har vi ju ingen vakt åt den heller. Och vore vi helt hundlösa så måste vi ju ha vakt åt de andra djuren.
Önskar alltså hjälp med fler argument att övertyga mig om att jag inte ska ha en hund till och att det är rätt att inte skaffa en. Ta bort suget! För jag har dessutom fastnat för en ras som inte alls passar oss och jag kan omöjligt tänka mig en annan sort.