Nu kommer ju jag med mina frågor.... döhhh, som vanligt.
Många har skrivit zon och något nr efter... VARFÖR??
Jaja, frågar man inte får man inget veta
Cactus
12-07-2006, 13:50
Sverige är indelat i olika odlingszoner, som går från 1 till 8. Du kan läsa mer om det på denna länk.
Alexander-VG-zon3
12-07-2006, 19:46
sen ska man inte stirra sig blint på zoner av vad växter man vill ha . jag själv är ju en extrem zon knäckare . men en söder vägg för extra känsliga växter . och även kan man skapa micro klimat runt om dom . om man vill ha mindre härdiga växter i sin zon . även så klara en växt zon 2 kan dne klara till å med upp till zon 4 i söder med skydd å så tillägg har du en blåsig tomnt så kankse den bler en lägra å kalalre zon . om ditt område har zon 1 så är aknske din kalla å blåsiga i zon 2. har du en skydda tomnt så har du kankse zon 1 i zon 2 å så vidare .
starlady
12-07-2006, 20:03
Nu vet jag (nästan) vilken zon jag tillhör med, på gränsen mellan zon 4/5. Tack för den ställda frågan, så slapp jag också undra var jag själv hörde hemma!
kerstin z5-6
12-07-2006, 21:16
och det är jättebra att ha med sin zonangivelse i signaturen -så får man lite bättre uppfattning om , och kan svara bättre på ev frågor Zonknäckare är jag med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.