Marcelo
de är pyttesmå djur som är under bladen. sad.gif va gör jag åt det?

/marcelo
kristerh
Hur ser de ut? som små små spindlar, isåfall är det spinn,
spraya med provado+ det enda som hjälper mot dem, är det annan ohyra kan du köpa provadopinnar som du lägger i jorden, det innehåller både gift och näring.
krister
Marcelo
CITAT (kristerh @ 12-07-2006, 17:00)
Hur ser de ut? som små små spindlar, isåfall är det spinn,
spraya med provado+ det enda som hjälper mot dem, är det annan ohyra kan du köpa provadopinnar som du lägger i jorden, det innehåller både gift och näring.
krister

de e så små att jag knappt ser hur de ser ut, men de spinner nät i alla fall.
vart köper jag provado+ nånstans?

tack för hjälpen
marcelo
Bitta98
Är det spinn kan du köpa rovkvalster från predator.
Cactus
Provado Spray kan du hitta i många välsorterade affärer, t.ex Coop Forum, Bauhaus och naturligtvis i blomsteraffärer.

Var bara säker på att du får tag i rätt sorts Provado. Provado finns att köpa som spray i två olika sorter och som insektspinnar som man stoppar ned i jorden, men det är bara "Provado PLUS" spray som är verksamt mot spinnkvalster.
Whiskuchi
CITAT (Bitta98 @ 12-07-2006, 18:03)

Var finns de? Hemsida? (jag har fått spinn i växthuset, physalisen, gurkan, dahliorna - nästan överallt!! ohmy.gif

edit: jag hittade hemsidan säljer de via den? Eller bara via återförsäljare? Priser?
Alexander-VG-zon3
det finsn 3 sätt som hjälper och dom hjälper lika bra
1.provado spray
2.dränk krukan,växten,jorden i 42c vatten i 20min dom dör jag använder det å det är jätte bra medtod.
3.rovkvalster

jag tycker själv att dränka dom är bäst och man kan göra det när som hrlst utan att behöva köpa en masssa
Whiskuchi
CITAT (flaxss @ 12-07-2006, 18:37)
1.provado spray
2.dränk krukan,växten,jorden i 42c vatten i 20min dom dör jag använder det å det är jätte bra medtod.
3.rovkvalster

jag tycker själv att dränka dom är bäst och man kan göra det när som hrlst utan att behöva köpa en masssa

Är det viktigt att det är exakt 42 grader? Kanske kan klara physalisen, dahliorna och svartögat (som jag glömde innan) på så sätt. Gurkan är dock för stor för den behandlingen tongue.gif
Bitta98
CITAT (Whiskuchi @ 12-07-2006, 18:28)
CITAT (Bitta98 @ 12-07-2006, 18:03)

Var finns de? Hemsida? (jag har fått spinn i växthuset, physalisen, gurkan, dahliorna - nästan överallt!! ohmy.gif

edit: jag hittade hemsidan säljer de via den? Eller bara via återförsäljare? Priser?

skicka ett mail och berätta att du vill köpa rovkvalster. Har köpt från dem hade spinn i växthuset och det kändes inte kul att spruta det som man skall äta. Kvalstren sälj i förp om 500st och 2000st.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Whiskuchi @ 12-07-2006, 19:10)
1.provado spray
3.rovkvalster

Är det viktigt att det är exakt 42 grader? Kanske kan klara physalisen, dahliorna och svartögat (som jag glömde innan) på så sätt. Gurkan är dock för stor för den behandlingen tongue.gif

ska jag vara ärlig så vet jag inte hur vetigkt dte är för jag har läst dte av en anna som skrivt dte på doal alltså inte min eget påhitt så jag kan inte svara ppå det varför .
bara att jag vet av han/hon att det ska vara 42c å i 20min å dte funakr jätte bra med mig inga andra djur å inget gift . ända negativa är att växterna bler blöta .
men jag rekomenderar att köpa rovkvalster eller vatten metoden
Alexander-VG-zon3
men som nu när det gäller många växter kankse rent av en härda av spinn så skulle jag någ heldre köpa rovkvalster . för vatten metoden är enklare med en men bler jobbigt att göra om dte är större antal
Marcelo
1.provado spray
3.rovkvalster

behöver hela växten och krukan va nere i vattnet?

/marcelo
kristerh
CITAT (Marcelo @ 14-07-2006, 14:42)

/marcelo

Tar mig friheten att svara;
ja allt ska vara under vattenytan.
krister
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 14-07-2006, 15:21)

/marcelo

krister

japp det är rätt . vad jag har läst här så ska allt både kruka,jord,blad,blommor
Marcelo
CITAT (flaxss @ 14-07-2006, 15:30)

/marcelo

krister

japp det är rätt . vad jag har läst här så ska allt både kruka,jord,blad,blommor

ok. det blir svårt för mig eftersom jag inte äger badkar.. sad.gif
får väl köpa rovkvalster då

/marcelo
Alexander-VG-zon3
CITAT (Marcelo @ 14-07-2006, 16:02)

/marcelo

krister

/marcelo

jag äger inge badkar heller wub.gif
det är bara att ta ner den i en stor hink,låda,tunna, m.m. få bara hlava växten plats så får du ta det i om gångar
Marcelo
CITAT (flaxss @ 14-07-2006, 16:38)
CITAT (Marcelo @ 14-07-2006, 16:02)

/marcelo

krister

/marcelo

jag äger inge badkar heller wub.gif
det är bara att ta ner den i en stor hink,låda,tunna, m.m. få bara hlava växten plats så får du ta det i om gångar

ok. ska pröva. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon