Full version: Tips på nattmackor
Merlin
Är ni också småsugna på kvällen? Efterlyser härmed ideer på smaskiga nattmackor som man kan fixa i en handvändning.... smile.gif
netaave
Ett tips på en varm sådan, du antingen kan göra i ugnen eller smörgåsjärn, ja kanske t.o.m. i micron om suget är mycket akut! biggrin.gif

Ta en brödskiva typ rostbröd av något slag
Bred den med smör och senap, på med ost ev en tomatskiva under osten och in med den tills osten smält.
Just kombinationen ost - senap är kanon.

Nu blev jag ju hungrig, har inte ätit frukost än.
Merlin
Låter gott! Jag brukar oftast köra knäckebrödsmackor till makens stora sorg (inget kul med en massa smulor i sängen biggrin.gif ). Han brukar dessutom vakna av allt "oljud" den stackaren (skratt) laugh.gif ! Ostmackor luktar dock ganska mycket , speciellt smät ost - undrar just vad han kommer att säga då......
*Molly*
CITAT (netaave @ 13-07-2006, 10:29)
Ett tips på en varm sådan, du antingen kan göra i ugnen eller smörgåsjärn, ja kanske t.o.m. i micron om suget är mycket akut!  :D

Ta en brödskiva typ rostbröd av något slag
Bred den med smör och senap, på med ost ev en tomatskiva under osten och in med den tills osten smält.
Just kombinationen ost - senap är kanon.

Nu blev jag ju hungrig, har inte ätit frukost än.

Har just testat den här nattmackan, körde den i micron den blev jättegod.
smile.gif
malin72
kan säga att den också blir jätte god med skinkskiva..sen köper jag ibland ched up cheddar som är färdig att lägga på tex hamburgare på som smälter härligt... nä nu ska jag ut i köket det började kurra i magen tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon