Full version: Krukväxter
Solhumla
Har ni dragit upp några av era krukväxter från frö?
Vilka sorter och hur gick det?
Var får man tag i krukväxtfrö och kan man så året runt? (antar att det är olika från olika sorter)
Några växter jag är intresserad av: Passionsblomma, hoya, olika kaktusar, aloe vera barbadensis, mfl
Vill oxå ha tag i bananplanta eller frön, vet någon var man kan hitta?

Hoppas på många svar!
rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
http://www.impecta.com/
dom är bra att beställa ifrån jag har gjort det
katusar tar väldigt lång tid på sig både att komma upp å växa så där är det bättre att köpa färdiga plantor.
hoyor är med mycket lätter att köpa sricklingar eller plantor.
passionblomma kan du köpa fröer från men jag hadde någ köpt dom på våren men just passion kan du så nu för dom växer snabbt .
banafrön eller planta finns att köpa men det kan du med så nu men risken är stor att den kommer upp där det är minst ljuse om året dom växer fort . men lika dant där den bästa tiden är våren .
det går att så fröer nu jag själv har beställt fröer just nu .
men det är stor risk att dom inte klara vintern eller att få upp dom . man har större säkerhet på våren å sen hela sommaren att växa . men har du tur så kan du ju prova nu men våren är bättre
GoSatta
kaktus går utmärkt å så från frö har en heldel självsådda hemma. optunia växer väldigt fort så dom är väl bland dom bästa (kommer från impectas optunia mix påse) mina rhipsalis tog rätt bra tid att komma igång men när dom väl började växa så går det fort.

sen finns det självklart arter som är otroligt otacksamma men det är en annan sak smile.gif mina sanpedrosar sattes för 3 år sedan och den störa är väl nästan 2cm nu smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon