Gaia
Läste just tråden "Valpsug" och förstår att här finns flera basset-entusiaster smile.gif

Passar därför på att slänga ut en fråga här.
Jag jobbar som bokillustratör och tecknar en deckar-serie om en tjej och hennes bassethund (Nelly Rapp och Monsterakademin). Nu ska jag snart börja jobba med den sjätte boken i serien, och jag letar efter en engelsk basset att fotografera och ha som förlaga eftersom det är så oherrans svårt att teckna just den här rasen (...tycker i alla fall jag ). Den basset jag har använt mig av förut dog för ett år sedan, och det är inte helt lätt att få tag i en ny modell eftersom rasen är så pass ovanlig.
Är det någon som har, eller känner till en basset som skulle kunna ställa upp som modell? Gärna boende inom en 20mils-radie runt Örebro.
ester
CITAT (Gaia @ 13-07-2006, 11:49)
Läste just tråden "Valpsug" och förstår att här finns flera basset-entusiaster smile.gif

Passar därför på att slänga ut en fråga här.
Jag jobbar som bokillustratör och tecknar en deckar-serie om en tjej och hennes bassethund (Nelly Rapp och Monsterakademin). Nu ska jag snart börja jobba med den sjätte boken i serien, och jag letar efter en engelsk basset att fotografera och ha som förlaga eftersom det är så oherrans svårt att teckna just den här rasen (...tycker i alla fall jag ). Den basset jag har använt mig av förut dog för ett år sedan, och det är inte helt lätt att få tag i en ny modell eftersom rasen är så pass ovanlig.
Är det någon som har, eller känner till en basset som skulle kunna ställa upp som modell? Gärna boende inom en 20mils-radie runt Örebro.

Antar att du menar basset hound?

Min hade säkert ställt upp, men vi bor för långt ifrån. Kolla om det finns någon uppfödare nära dig eller skriv en förfrågan i gästboken Bassethoundklubben
Gaia
CITAT (ester @ 13-07-2006, 12:30)

Min hade säkert ställt upp, men vi bor för långt ifrån. Kolla om det finns någon uppfödare nära dig eller skriv en förfrågan i gästboken Bassethoundklubben

Javisst menar jag basset hound rolleyes.gif

Tack för tipset om gästboken hos bassethoundklubben! Det ska jag absolut pröva!
Angående uppfödare var det det första jag kollade på nätet, men det finns inga i närheten där jag bor. Tänkte slippa pallra mig iväg allför långt wink.gif
Tack än en gång!
ester
CITAT (Gaia @ 14-07-2006, 14:19)

Javisst menar jag basset hound rolleyes.gif

Tack för tipset om gästboken hos bassethoundklubben! Det ska jag absolut pröva!
Angående uppfödare var det det första jag kollade på nätet, men det finns inga i närheten där jag bor. Tänkte slippa pallra mig iväg allför långt wink.gif
Tack än en gång!

Hittar du ingen i din närhet att teckna "live" så kan jag ju alltid fotografera av min åt dig. Hon är inte så stor och skinnig som de flesta utställningsbassetarna, men hon är vacker!!!
wub.gif

Leia
CITAT (ester @ 14-07-2006, 14:32)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Gaia
Hittar du ingen i din närhet att teckna "live" så kan jag ju alltid fotografera av min åt dig. Hon är inte så stor och skinnig som de flesta utställningsbassetarna, men hon är vacker!!!
wub.gif

Jag hade ngn kontakt med en uppfödare, och såg bilder på utställningsbassetarna - men det är inte så extrema bassets jag är ute efter...visste inte ens att dom fanns rolleyes.gif Jag tycker dom "vanliga" är nog extrema he he...och så har jag ju tecknat en vanlig i de föregående böckerna, så det är ungefär som att byta ras om jag skulle teckna en utställningsbassethound blink.gif
Din donna ser helt magnifik ut, och mycket, mycket vacker! Så söt med älghorn biggrin.gif
Hur långt från Örebro bor ni, undrar hoppfull?
ester
CITAT (Gaia @ 14-07-2006, 19:46)

wub.gif

Jag hade ngn kontakt med en uppfödare, och såg bilder på utställningsbassetarna - men det är inte så extrema bassets jag är ute efter...visste inte ens att dom fanns rolleyes.gif Jag tycker dom "vanliga" är nog extrema he he...och så har jag ju tecknat en vanlig i de föregående böckerna, så det är ungefär som att byta ras om jag skulle teckna en utställningsbassethound blink.gif
Din donna ser helt magnifik ut, och mycket, mycket vacker! Så söt med älghorn biggrin.gif
Hur långt från Örebro bor ni, undrar hoppfull?

Vi bor i Vårgårda. Tror att det är 22 mil från Örebro.
Gaia
Hej Ester!

Tack igen för tipset om att skriva i rasklubbens gästbok - jag har redan fått två svar på ett dygn och är så glad! Det ena är från uppfödaren av den basset som jag har använt mig av tidigare, och hon visste berätta att Morten egentligen hette Honeycar´s MGTC :-) Och Mortens mamma var tydligen den berömda Comviqbasseten...
Här är en bild av den tecknade Morten:
Castea
Åh, du tecknar så suveränt bra!

smile.gif
Maria i Helsingborg
Håller med, bilder att bli GLAD av! Dina illustrationer minns jag från diverse tidningar......och förresten så får man inte hoppa i sängen - underbart! biggrin.gif
ester
CITAT (Gaia @ 20-07-2006, 22:01)
Hej Ester!

Tack igen för tipset om att skriva i rasklubbens gästbok - jag har redan fått två svar på ett dygn och är så glad! Det ena är från uppfödaren av den basset som jag har använt mig av tidigare, och hon visste berätta att Morten egentligen hette Honeycar´s MGTC :-) Och Mortens mamma var tydligen den berömda Comviqbasseten...
Här är en bild av den tecknade Morten:

Du är SÅ duktig!!! Lycka till med din nya modell. Det måste vara en ära att få vara modell åt dina illustrationer!!!
Leia
CITAT (Maria i Helsingborg @ 21-07-2006, 02:54)
......och förresten så får man inte hoppa i sängen - underbart! biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gaia
Tack alla för snälla kommentarer rolleyes.gif
Imorgon åker jag till Storå och träffar Mendez, en stilig bassetkille på 14 månader smile.gif Vilket bra forum detta är, inte bara när man odlar tomater rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon