Gaia
Läste just tråden "Valpsug" och förstår att här finns flera basset-entusiaster smile.gif

Passar därför på att slänga ut en fråga här.
Jag jobbar som bokillustratör och tecknar en deckar-serie om en tjej och hennes bassethund (Nelly Rapp och Monsterakademin). Nu ska jag snart börja jobba med den sjätte boken i serien, och jag letar efter en engelsk basset att fotografera och ha som förlaga eftersom det är så oherrans svårt att teckna just den här rasen (...tycker i alla fall jag ). Den basset jag har använt mig av förut dog för ett år sedan, och det är inte helt lätt att få tag i en ny modell eftersom rasen är så pass ovanlig.
Är det någon som har, eller känner till en basset som skulle kunna ställa upp som modell? Gärna boende inom en 20mils-radie runt Örebro.
ester
CITAT (Gaia @ 13-07-2006, 11:49)
Läste just tråden "Valpsug" och förstår att här finns flera basset-entusiaster smile.gif

Passar därför på att slänga ut en fråga här.
Jag jobbar som bokillustratör och tecknar en deckar-serie om en tjej och hennes bassethund (Nelly Rapp och Monsterakademin). Nu ska jag snart börja jobba med den sjätte boken i serien, och jag letar efter en engelsk basset att fotografera och ha som förlaga eftersom det är så oherrans svårt att teckna just den här rasen (...tycker i alla fall jag ). Den basset jag har använt mig av förut dog för ett år sedan, och det är inte helt lätt att få tag i en ny modell eftersom rasen är så pass ovanlig.
Är det någon som har, eller känner till en basset som skulle kunna ställa upp som modell? Gärna boende inom en 20mils-radie runt Örebro.

Antar att du menar basset hound?

Min hade säkert ställt upp, men vi bor för långt ifrån. Kolla om det finns någon uppfödare nära dig eller skriv en förfrågan i gästboken Bassethoundklubben
Gaia
CITAT (ester @ 13-07-2006, 12:30)

Min hade säkert ställt upp, men vi bor för långt ifrån. Kolla om det finns någon uppfödare nära dig eller skriv en förfrågan i gästboken Bassethoundklubben