Full version: Min ID tråd
Elisabeth P
Att det är pelargon respektive vallmo har jag listat ut wink.gif , men närmare bestämt vilken sort? Någon som kan?
Bild 1

Bild 2

Även denna vackra blomma skulle jag vilja ha namnet på, kan det vara en trädgårdsmalva?
Bild 3

Lisa
Tesa
Pellisar och vallmor finns i oändligt många former så där ger jag mig inte ens på att gissa vilt..fast pelargonen ser ut som en vildpelargon av någon sort... wink.gif
Den nedersta rosa saken tycker jag ser ut som en axmalva, Sidalcea malviflora av någon sort..
Elisabeth P
Okej, någon form av malva alltså.
Någon mer som vågar sig på en gissning. Jag tycker det är lite extra roligt att veta namnet på det jag odlar.

Lisa
Elisabeth P
Någon som vet vad dessa heter, eller mina föregående växter?
Den första är ju någon sorts lilja men vilken? Den andra tycker jag ochså är vacker, men jag vet inte om den mest räknas som ogräs, då den växer villt lite överallt.
Bild 4

Bild 5

Lisa
kristerh
Praktlysing heter plantan brevid liljan, tycker inte den kan räknas som ogräs, men den sprider sig villigt där den trivs. Den är perenn så den dyker upp varje år.
krister
anna_rispan
din pelargon är väldigt lik den jag köpte i våras. har för mig att den hette typ Kaskad eller liknande. ev. på engelska...
Elisabeth P
Tack så mycket, då är några till namngivna smile.gif

Lisa
len
Den oranga liljan ser ut som en brandlilja

Mvh
AnnHelen biggrin.gif
Tesa
CITAT (Lisa:) @ 13-07-2006, 23:28)
Okej, någon form av malva alltså.
Någon mer som vågar sig på en gissning. Jag tycker det är lite extra roligt att veta namnet på det jag odlar.

Lisa

Egentligen är det väl inte en malva fast den kallas det ändå.. rolleyes.gif Det är väl ett helt annat släkte...egentligen.... wink.gif
Anki på Öland
CITAT (anna_rispan @ 14-07-2006, 17:30)
din pelargon är väldigt lik den jag köpte i våras. har för mig att den hette typ Kaskad eller liknande. ev. på engelska...

Tycker också det ser ut som en vanlig rosa Kaskadpelargon.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon