CITAT (Lilla Selma @ 13-07-2006, 15:19)
Nu tänker jag fråga er en sak som jag funderat på och som några av er kanske har erfarenhet av, nämligen utbrändhet.
Jag är 51 år och håller på med en 4-årig högskoleutbildning, om ett år är jag klar. Det har varit tre jätteroliga år som verkligen satt fart på både mig och hjärnan. Nu inför det sista året, har jag lyckats få ett helt sommarlov utan avbrott - skönt för att ladda, tänkte jag. Det är bara det att jag inte riktigt känner igen mig själv nu, efter läsårets slut känner jag bara tomhet. Har inte lust med något annat än att VILA! Jag är såååå trött, njuter av att bara sitta, ligga, läsa eller sticka. Jag vill inte var ute bland folk, inte åka på semester - bara vara hemma och påta i trädgården, gosa med kissarna eller som sagt VILA. Kanske är det bara sunt, men jag blir lite bekymrad. Samtidigt som jag är trött och vill vila, längtar jag nästan ihjäl mig efter att få börja läsa igen...
Tacksam för råd och tankar...
Hälsar Selma
Selma,käns lite märkligt att du skriver om det här för jag är nu sjukskriven ,för att jag ska bara vila,jag pluggar jag är 48 år ,min dotter fick barn som jag bara älskar,jag har varit mormor till 100%plus att jag har haft extra jobb på kvällarna,min dotter pluggar också så vi har hjälpts åt,men så började den ena sjukdomen att avlösa den andra jag tappade all ork,jag som förr, tyckte jag orkade hur mycket som hälst, var sosial jag bara älskade människor.Idag åker jag inte buss ,går och handlar kl 9 på morgonen för att inte träffa någon som pörjar( pladdra en massa skit )för folk tror att jag är den samma glada mäniskan som förut,jag ska gå till naprapat i augusti sen får man se, men vad märkligt att kroppen kan reagera på detta vis ,knutor,systor,tappa hår,domningar i fingrar som inte släpper och nästan det värsta av allt självförtroendet slår i botten,och när jag försöker komma igen så känsdet lite fel på något vis,för man tappar all sosial förmåga,Men jag har min kolonilott mina blommor,det är inte alla förunnat för där är jag fri det är min rekreation,jag hoppas ochså hjärtligt för dig att det inte blir långvarit,lite sol ,vila och sist men inte minst dina vänner .