Full version: Persikor, Riga
Sven Karlsson
Har fått bekräftat att Riga finns i mitten av aug 06 att köpa hoss Växtmaster i Osby. C:a 1,5-2m höga kostar en 500:- troligen.
Tel 0479-14328. Det har tagit mig hela sommaren att hitta den och nu kommer jag att köpa mitt behov av den. 3 st. skall jag ha två får gå fram som träd men den tredje blir till ympning. Sedan är det spännande att se hur den blir?
Ophelia
Det tackar vi för. Håll oss gärna informerade. Har du hört hur de smakar?
thomaswahlqvist
Men >Sven det var ju länge sedan som jag gav dig tippset att du skulle vända dig dit.................
Har du glömt det? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sven Karlsson
När jag vände mig till dem då så hade de inga träd men de kommer troligen i mitten av aug. fick det bekräftat i går. hur de smakar är ju svårt att säga jag har inga än men det har väl lite med hur året är som övrig frukt sedan när demognar kan man ta dem lite olika men annars som persikor är. De kommer att växa i zon 5 i växthus till en början för att sedan testa dem utomhus i lä. Här är endast bredband man når ypplysningar, Tycker att säljare talade om vad de har så man kan köpa av dem?
Frost finns i tomelilla stora fina träd. (Jag köpte två och de växer så det "knakar" Blir nog någon kvist som blir till ymp. Plommon har jag alla sorter jag vill ha otom spidola. Hur det går med magen då plommonen och persikor kommer att ge frukt??)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon