Magdis
Det ser ut att bli en ganska riklig skörd av squash så jag skulle gärna vilja ha massor av tips på vad man kan göra av den. Det enda vi brukar göra är väl pastasås.
Whiskuchi
Paj med squash och lök smile.gif
Magdis
Tack för länkarna! Hur förvarar man bäst squashen så den håller sig så länge som möjligt? Jag är nybörjare på grönsaker och brukar inte ens kunna hålla en enda gurka fräsch nån längre tid.
netaave
Förvara squashen i en plastpåse med lite hushållspapper i, i kylen alternativt om du har en brk med nät i botten så att den inte hamnar i kondensvatten.

Prova att grilla squash, skiva den, gärna på längden salta och låt den dra ur lite. Pensla med lite olja och lägg den på grillen. Jättegott. Eller skär ner den i kuber tillsammans med lök och rädisor och lägg på en oljad folie som du gör ett paket av och lägger på grillen.

Du kan också gröpa ur den hacka köttet och använd i en köttfärsröra som du lägger tillbaka i squashskalet och gratinerar i ugnen med ost på.
AndreasBK
Det är också gott attskiva squashen steka skivorna på båda sidorna, ha på salt och peppar och sedan riva parmesanost över. Mums..
Magdis
CITAT (AndreasBK @ 19-07-2006, 00:11)
Det är också gott attskiva squashen steka skivorna på båda sidorna, ha på salt och peppar och sedan riva parmesanost över. Mums..

Mmmm...det lät gott! Nu har vi just skördat den första squashen, en riktigt fet en. den ligger i stekpannan på väg att bli pastasås just nu! tongue.gif
Kajsa H
Det här receptet på fyllda squash "uppfann"jag häromdagen. Måtten här är lite på en höft.

Svamp- och linsfyllda squashbåtar

2 port
1 stor squash
1 gul lök
ca 2 dl förvälld svamp(champinjoner + trattisar)
1 dl kokta gröna linser (puy-linser)
1 msk vetemjöl
matlagningsgrädde
Mjölk
1 tsk färsk rosmarin
1 klyfta vitlök
salt
peppar
riven ost