Full version: klätter hjälp
Alexander-VG-zon3
hejsan allla
tänkte binda min två rabatter så dom bler en som en halv måne .
så tänkte jga har en spalje som en halvmåne på sidan av rabatten så det skyddar växterna lite har ju ömtåliga saker där . så jag tänkte klätterroser men dom är kankse inte härdiga .
eller kankse humle eller nåt
hjälp mig vad ska jag plantera å sen skötsel råd med å m.m. .
alla förslag kan jag tänka mig
hjälp
tack tyack wub.gif
kerstin z5-6
Glaspärlevin ? Ampelopsis brevenpediculata

Clematis och klätterrosor naturligtvis smile.gif
Alexander-VG-zon3
åå den lätt rolig Glaspärlevin .
men växten ska behöver kunna tåle en hel del för den kommer till att få vindar på vintern från just ett håll så dne får allt men rabatten får inget .
å klematis har jag med tänk men jag vill inte dom ska bli risiga tycker dom bler dte lätt .

men sen var det klätterroser kankse . där var ju en som hete polar eller nåt den bårde väl vara härdig zon8 eller nåt .
vad finns det för fler härdiga klätter roser å kankse färgförslag å sorter kan inte så mycket om dom
kerstin z5-6
William Baffin går inte misslyckas med den smile.gif
z7-8

Avråder polstjärnan -spretmonster som har kort blommning ..heller Rosa heleanae hybrida i så fall -i ditt klimat lär den kunna klättra upp i en flaggstång ! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
haha det lätt roligt spret monster å flaggstångar biggrin.gif laugh.gif
kankse får bygga höga spaljesaker tongue.gif
oki så inte polstjärnan .
men den så fin ut Rosa heleanae hybrida doftar den .
fast sen vet jag inte rosa kankse wink.gif heldre nån röd eller vit
kerstin z5-6
Bilden är på William Baffin -det är en herre -han är inte rååååsa utan karamelligt lilarödcerice -passar hos en herre -Rosa helanae hybrida är vit med gult öga -ta bägge !
Alexander-VG-zon3
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-07-2006, 19:01)
Bilden är på William Baffin -det är en herre -han är inte rååååsa utan karamelligt lilarödcerice -passar hos en herre -Rosa helanae hybrida är vit med gult öga -ta bägge !

nja jag vet inte om jag har råd med två ,
beror på hur mycket jag får låna .
men det kanske skulle vara nåt att ha två olika .
tusen tack kerstin
har mycket att roa mig med nu . wub.gif
kommer med bilder när det är klart

eller kkankse om man ha en ros å en Glaspärlevin eller två roser eller bara Glaspärlevin ja får se hur jag gör men visar bilder sen ^^
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon