malin72
nu är jag glad....när jag skulle förlänga min rabatt så syndes dom inte så vi grävde och fylld upp...ja ni vet tongue.gif
men så idag så såg jag dom små pytte bebisar smile.gif jag kan säga att dom blir STORA och HÖGA laugh.gif laugh.gif någon som gissar vad det är rolleyes.gif rolleyes.gif

Zazu
åhhh, vilka söta, jag har en bild på ett fullvuxet blad(inte min planta, jag har ingen, men tänker skaffa en) här, det är en normalstor grankotte(ca 15 cm) som ligger ovanpå tongue.gif
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...dS261578780.jpg
det är: Astilboides tabularis, Parasollblad

mvh zazu
malin72
tongue.gif tongue.gif tongue.gif men skrev du vad det var????
ja visst är dom söta
Zazu
ja, med vit text, så andra kan gissa rolleyes.gif tongue.gif om du markera det är: och lite bakom det så ser du vad det står sleep.gif

mvh zazu
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif men tänk så man kan göra.... men där jag köpte dom sa dom ett annat namn med från djurriket
Alexander-VG-zon3
åååh vad snygg . fast jag gisade fel så inte lönt jag skriver upp det tongue.gif

var hittar man sån föresten
Elisabeth P
Oerfaren som jag är tycker jag det ser ut som tussilagoblad, fast det blir ju inte särskilt höga. Därför får min gissning bli riddarsporrar.

Lisa
Zazu
CITAT (malin72 @ 13-07-2006, 23:19)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif men tänk så man kan göra.... men där jag köpte dom sa dom ett annat namn med från djurriket

vad var det förnåt då? ohmy.gif
malin72
den blir högre än en meter ca 160....
den är köpt på den öppna trädgården jag brukar handla hos...
imorgon kommer namnet..
men jag kan säga att det är inte tussar eller riddar tongue.gif tongue.gif
Ramoth
Fast det står redan vad det är ett stycke upp, samt hur man ska bära sig åt för att få se den dålda texten
kristerh
Tycker det ser ut som en pelargon... wink.gif unsure.gif
krister
Elisabeth P
Okej, nu vet jag. Men hur ser de ut när de blommar?
Skulle annars gissat på stockrosor, fast de blir ju inte riktigt såååå stora.

Lisa
Zazu
här var en till bild på stort blad, men med krollilja och bellisblommor i mitten rolleyes.gif
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...S080705S058.jpg
Lisa:):den ser ut ungefär som rabarber när den blommar smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Zazu @ 14-07-2006, 15:05)
här var en till bild på stort blad, men med krollilja och bellisblommor i mitten rolleyes.gif
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...S080705S058.jpg
Lisa:):den ser ut ungefär som rabarber när den blommar smile.gif

Zazu det du skrev är väl rätt wink.gif wink.gif
för annars så kanske min gissning inte så dum alls .
jag trode gunnera men det är det inte
malin72
tongue.gif tongue.gif tongue.gif det är små bebisar av parasollblad även kallad elefantfot

så Zazu!!!! du hade rätt från början laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (malin72 @ 14-07-2006, 17:44)
tongue.gif tongue.gif tongue.gif det är små bebisar av parasollblad även kallad elefantfot

så Zazu!!!! du hade rätt från början laugh.gif laugh.gif

ahh det var dte jag trode fick hjärnslläpp laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon