Full version: "Någon!"
amaira
Ähum, undrar om "Någon" rolleyes.gif skulle vilja hjälpa mig med följande fråga...

Denna fluga flög i min trädgård igår. (En Episyrphus balteatus, men det hör inte till saken) Den lyste nästan "neongrön" om "fronten". Först tänkte jag att den besökt en blomma med ovanligt mycket frömjöl. Sedan undrade jag om den kanske är angripen av någon mögelsjukdom.

Jag vet inte. Undrar om någon kan svara?

(här har den en blå plasttunna som bakgrund, och det passade ju bra)

Är den stackarn dömd att dö en plågsam död? Eller frossar den i läckerheter? unsure.gif
kristerh
ser ut som en rejäl dos pollen wink.gif men det borde den inte ha på ögonen wink.gif
säkert någon sjukdom wink.gif
krister
amaira
Ja, jag lutar åt sjukdom jag också...
mari_tres
Nå små kvalster av ngt slag?
kristerh
CITAT (mari_tres @ 14-07-2006, 13:12)
Nå små kvalster av ngt slag?

Ja det kan det ju oxså vara wink.gif
krister
Piccante
Usch då, det ser riktigt äckligt ut att vara så "överväxt" med vad det nu kan vara? Jag vet att det finns en ordning svampar som växer som parasiter på skalbaggar men detta vet i sjutton vad det kan vara? Ser inte ut som svamp inte riktigt som mögel heller???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon