Full version: Nu är det nära!
Biggan_
Snart skall jag iväg och jobba mina sista 8 timmar innan semestern, TJOHOOOO!
Fyra oplanerade veckor! Vilken känsla det är! tongue.gif tongue.gif biggrin.gif
kristerh
Grattis, själv har jag 1 vecka kvar, läääängtar.
krister
gammelnalle
lyckliga ni...
har man inget jobb (som jag) så får man ingen semester heller!!! laugh.gif biggrin.gif
Rossi
Visst är det en härlig känsla Birgitta! Ha det så jätteskönt!!!
Lady Hamilton
smile.gif Själv börjar jag att jobba i natt. Efter en härlig sommar semester. Hoppas att ni får bra väder ni som nu tar semester lite på höstkanten laugh.gif
I allafall är det så med tanke på vädret.........
Magdis
Jag räknar ner tiden fram till semestern i jobbnätter. Jag har 6 jobbnätter kvar. smile.gif

Ha en riktigt skön semester Birgitta!
Rossi
CITAT (Hamilton @ 14-07-2006, 12:48)
smile.gif Själv börjar jag att jobba i natt. Efter en härlig sommar semester. Hoppas att ni får bra väder ni som nu tar semester lite på höstkanten laugh.gif

Vad?! Höstkant? I Skåne har vi högsommarvärme och har haft i jag vet inte hur många veckor nu.
Leia
CITAT (Birgitta P @ 14-07-2006, 12:27)

Härligt! smile.gif wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Rossi @ 14-07-2006, 13:03)
....Vad?! Höstkant? I Skåne har vi högsommarvärme och har haft i jag vet inte hur många veckor nu.........

smile.gif Eftersom jag bor ganska mitt i Sverige (efter kusten, då borde det finnas lika mycket Sverige ovanför som under) och bor över 100 mil från Skåne så har vi kanske ett något svalare väder smile.gif Och just nu är det BETYDLIGT svalare ute mot vad det har varit i flera vecor. Men självklart så är inte sommaren slut än men det börjar ju vara mörkt på kvällarna och då känns det att hösten börjar närma sig. Frost är inte ovanligt i september.
Rossi
CITAT (Hamilton @ 14-07-2006, 13:51)
....Vad?! Höstkant? I Skåne har vi högsommarvärme och har haft i jag vet inte hur många veckor nu.........

smile.gif Eftersom jag bor ganska mitt i Sverige (efter kusten, då borde det finnas lika mycket Sverige ovanför som under) och bor över 100 mil från Skåne så har vi kanske ett något svalare väder smile.gif Och just nu är det BETYDLIGT svalare ute mot vad det har varit i flera vecor. Men självklart så är inte sommaren slut än men det börjar ju vara mörkt på kvällarna och då känns det att hösten börjar närma sig. Frost är inte ovanligt i september.

Tur man bor i Skåne! laugh.gif
Alexander-VG-zon3
smile.gif  Själv börjar jag att jobba i natt. Efter en härlig sommar semester. Hoppas att ni får bra väder ni som nu tar semester lite på höstkanten  :lol:

Vad?! Höstkant? I Skåne har vi högsommarvärme och har haft i jag vet inte hur många veckor nu.

skåne har ju nästan sommarvärme i september .
å frost i mitten/slutet av november .
Alexander-VG-zon3
CITAT (Rossi @ 14-07-2006, 13:54)
Tur man bor i Skåne! laugh.gif

tycker jag med fast jag bor på den kalla sidan biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Alexander-VG-zon3
trevlig semester alla wub.gif
hoppas dne bler vilsamm å skön
Rossi
CITAT (flaxss @ 14-07-2006, 13:56)
smile.gif  Själv börjar jag att jobba i natt. Efter en härlig sommar semester. Hoppas att ni får bra väder ni som nu tar semester lite på höstkanten  laugh.gif

Precis! Vi brukar bada i havet in i september och ifjor var vi ute och spelade golf i kortärmat några dagar i oktober också. Om det är en fin höst kan det vara så men det kan också vara trist och grått såklart ...

Det är kul att jämföra lite när det gäller sådana här saker. Visst vet man att det är skillnader i landet men i alla fall jag har inte tänkt på det så mycket. Jag har inte rest så mycket i Sverige. (Jag älskar mitt Skåne!!!!)
cosmos

tongue.gif Så härligt!!
Jag kommer ihåg att jag trodde den sista dan alldrig skulle ta slut..mycket problem som tornade upp sej...men jag redde ut det...och så kom den här semestern äntligen!!! tongue.gif
Och den har har varit fantastisk...och fortfarande nästan tre veckor kvar...livet kan vara gott ibland!! tongue.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Rossi @ 14-07-2006, 14:01)
CITAT (flaxss @ 14-07-2006, 13:56)
smile.gif  Själv börjar jag att jobba i natt. Efter en härlig sommar semester. Hoppas att ni får bra väder ni som nu tar semester lite på höstkanten  :lol:

Precis! Vi brukar bada i havet in i september och ifjor var vi ute och spelade golf i kortärmat några dagar i oktober också. Om det är en fin höst kan det vara så men det kan också vara trist och grått såklart ...

Det är kul att jämföra lite när det gäller sådana här saker. Visst vet man att det är skillnader i landet men i alla fall jag har inte tänkt på det så mycket. Jag har inte rest så mycket i Sverige. (Jag älskar mitt Skåne!!!!)

jag älskar med skåne wub.gif
fast ni Rossi har varmare än mig ju tror jag .
men ändå är det bra fast det kan vara en blåsig å regnig höst å en lång snöig vinter.
cosmos
Men????
Vad pratar ni om för höstkant????
Vi har ju halva juli och hela augusti kvar av sommar månaderna!!!
Här i stockholm är just nu sommaren som mest perfekt...det är lite svalare,runt 25 grader men det varma vädret tidigare har värmt upp badvattnet...men inte för mycket så det blir jolmigt.!!!
Och...tänk dom där sista baden man tar i september..när det börjar bli lite kyla i luften men havet fortfarande är varmt! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Ophelia
Ja just nu kan det ju inte alls vara många timmar kvar smile.gif smile.gif
Magdis
CITAT (flaxss @ 14-07-2006, 15:43)
jag älskar med skåne wub.gif

Det var en stor älskarinna! biggrin.gif

sorry...kunde inte hejda mig! tongue.gif laugh.gif
Biggan_
Äntligen, äntligen, den här dagen har varit så låååång. Kom precis hem och nu skall jag gå och slå upp ett glas Martini Bianco lägga i lite is och en citronskiva, dra alla jobbeslarvarna av mej och ta en dusch. När jag gjort det så slår jag mej ner med min drink och bara njuter av livet! tongue.gif tongue.gif biggrin.gif
netaave
CITAT (Birgitta P @ 14-07-2006, 22:46)
Äntligen, äntligen, den här dagen har varit så låååång. Kom precis hem och nu skall jag gå och slå upp ett glas Martini Bianco lägga i lite is och en citronskiva, dra alla jobbeslarvarna av mej och ta en dusch. När jag gjort det så slår jag mej ner med min drink och bara njuter av livet! tongue.gif tongue.gif biggrin.gif

Och jag sitter här med en Cinzano orangica och njuter av att vara mitt i, 4 veckor kvar!
Skål! rolleyes.gif
Biggan_
Skål på er alla och skål för sommaren! biggrin.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-07-2006, 18:40)
CITAT (flaxss @ 14-07-2006, 15:43)
jag älskar med skåne  :wub:

Det var en stor älskarinna! biggrin.gif

sorry...kunde inte hejda mig! tongue.gif laugh.gif

jag är mer för killar laugh.gif biggrin.gif .
men skåne är ju underbart älskar skåne .
det kan man ju inte hata wub.gif

fast man vet ju alldrig skåne är kankse inte en älskarinna
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 14-07-2006, 22:46)
Äntligen, äntligen, den här dagen har varit så låååång. Kom precis hem och nu skall jag gå och slå upp ett glas Martini Bianco lägga i lite is och en citronskiva, dra alla jobbeslarvarna av mej och ta en dusch. När jag gjort det så slår jag mej ner med min drink och bara njuter av livet!  :P  :P  :D

Ha en jätteskön mysig semester. wub.gif

Sen så kan du väl skänka en tanke till mig som ingen semester har. sad.gif
är ju ledig året om tongue.gif
Kathy

Välkommen till semestergänget!! biggrin.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 14-07-2006, 23:07)
Ha en jätteskön mysig semester. wub.gif

Sen så kan du väl skänka en tanke till mig som ingen semester har. sad.gif
är ju ledig året om tongue.gif

Tack, snälla! wub.gif
Och jag skänker en tanke till både dej och alla andra som inte har någon semester att se fram emot! wub.gif

...och tack alla ni andra som önskat mej en skön och trevlig semester, och jag önskar er detsamma! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon