Full version: Grön orm?
Klematis
Häromdagen såg jag en grön orm! Den var ca 80 cm lång skulle jag tro, tjocklek ca 2,5 cm i diameter, svart, mörk rak rand längst hela ryggen, ganska stort huvud. Har funderat och kollat efter någon orm som liknar den på internet men inte hittat någon. Huggormen kan väl vara ganska grön ibland eller har jag helt fel. Jag går och funderar på om det kan vara någon som har släppt ut den, man har ju hört talas om att det händer.
Tezzla
CITAT (Klematis @ 14-07-2006, 20:48)
Jag går och funderar på om det kan vara någon som har släppt ut den, man har ju hört talas om att det händer.

Ja, det låter nästan så. Tyvärr händer det ju att folk släpper ut sina ormar.

Hur grön var ormen? Rejält grön eller så mörk i färgen att den skiftade i grönt?
Blomstersmurfen
Eller ljust grön, då kanske det är en till hasselsnok? De har en mörk mittlinje har jag nyss fått lära mig. ohmy.gif
Klematis
Svårt att beskriva färgen ,men den var lite "metallaktig" i färgen. Mellangrön lite dov i nyansen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon