Kathy
Makrobilder på insekter.
Här.
*Felix matte*
Fina bilder men jag hade velat få namn på alla insekter...
annars är det inte alls intressant. sad.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 15-07-2006, 00:07)
Fina bilder men jag hade velat få namn på alla insekter...
annars är det inte alls intressant. sad.gif

Ja, det var synd att det inte fanns namn med.
amaira
WOW vilka foton!

Får lust att köpa en "riktig" kamera med "riktigt" macro - har funderat på det under några år, en vacker dag i framtiden när jag känner mig "mogen" så gör jag nog det.

Bilderna är fantastiska! Att det inte finns namn med (eller finns rolleyes.gif fast på ryska, vem vet?) gör mig ingenting alls! Flera av dem kan jag redan namnen på, andra har jag ändå inte här, men njuter odelat av "Guds skapelses uppfinningsförmåga" bara sådär.

Att titta igen länken är som att gå på vandring i yttre rymden! wub.gif wub.gif wub.gif Häftigt!
aurinko
Vilken rikedom det finns här på Moder Jorden!
storm
amaira jag håller med,man förstår vart dom får inspitationen ifrån när dom gör alla rymdfilmer.
Orcus
På min sida finns också några macrobilder som jag fotat, jag har tyvärr inte varit lika närgången som den som fotat de bilderna i länken ovan men de är macrobilder iallafall biggrin.gif

Orcusnet.tk
Gossen Ruda
Jag har kollat igenom bilderna och bestämt dom flesta. Sitter på jobbet så jag saknar viss litteratur. Kan ha gjort nån miss.

1. Någon spinnare
2. Larv av snabelsvärmare
3. Larv av gaffelsvans
4. ?
5. Larv av ekorrspinnare
6. Gräshoppa
7. Larv av makaonfjärin inför förpuppningen
8. Larv av skimmerfjäril(Apatura)
9. Larv av gaffelsvans
10. Geting(Bålgeting?)
11. Bönsyrsa
12. Bönsyrsa. Heter något speciellt som jag glömt.
13. –”-
14. Bönsyrsa
15. Samma som 12/13
16. Bönsyrsa
17. Bönsyrsa
18. Mätarlarv
19. Makaonfjärilslarv
20. Taggbärfis
21. Pärlgräsfjäril?
22. Liten noshornsbagge
23. Bönsyrsa
24. Skalbagge
25. Lövgroda?
26. Samma som 5
27. Mätarlarv
28. Samma som 5 & 26
29. Fjärilslarv
30. Bönsyrsa
31. Bönsyrsa
32. Lövgroda?
33.
amaira
Bravo Ruda!! wub.gif

Många kunde jag, men tack för kompletteringen. Särskilt bönsyrsor kan jag inget om, men woaw så många läckra bilder på "utomjordingar" bönsyrsorna står för (eller hur Storm wub.gif ).

Så kompletterar jag dig lite, Ruda. Du tror inte att 4 är någon Cassida? Cassida vittata till exempel (som det dessutom var du som lärde mig förra året)

Nr 10 är bålgeting (utan tvivel) och nr 21 är pärlgräsfjäril (utan tvivel). Båda två har jag här hemma dagligen biggrin.gif wub.gif

Många av bilderna är oerhört fascinerande, men denna (som Ruda alltså säger är en bönsyrsa) slår väl alla utomjordiska rekord! Ja även underjordiska, för han ser ut som ett autentiskt foto på Djävulen själv, direktuppstigen... laugh.gif

Gossen Ruda
4 kan vara nåt sånt men det är svårt att se i den vinkeln. Skall kolla mer när jag kommit hem.
Orcus
nr13 borde heta något i stil med "martial-Arts-bönsyrsa" laugh.gif eller kanske tran-bönsyrsa(enligt karate-kidfilmerna) rolleyes.gif
Den såg rätt tuff ut iallafall hehe.

Alla bilderna är jäkligt grymma, tror jag glömde säga det i förra inlägget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon